Jazeker! Eigenlijk wordt je onbewust elke dag opgelicht. Ga maar eens naar de winkel. Ze verkopen de producten véél duurder dan het in werkelijkheid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar dat weet HijDieNietsWeet dan toch wel...

Andere antwoorden (9)

Ik laat me continu oplichten door de tv, door de media, door de reclame, door de kranten, door de politie, door justitie, door mijn ouders, door mijn kinderen, door mezelf...
Waarmee? Met alles... met alles wat ze zeggen... met alles wat ze me laten zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wordt volgens mij 1 keer in zijn leven opgelicht.

Heb zelf ooit een klusjesman vooruit betaald voor de eerste inkopen voor wat klussen... had ik nooit moeten doen.

Gelukkig heb ik een Rechtsbijstandverzekering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben opgelicht met een online spel 'habbo'. Speel het nu niet meer en het is vast niet zo erg als een echte oplichting. maarja... Leuk was anders. Al mijn spullen waren weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wordt opgelicht denk ik. Als je namelijk al na een reclame kijkt, zeggen ze soms de raarste dingen, waar je het dan met andere mensen over gaat hebben, hoewel die dingen 'bewerkt' zijn. Je gaat het dan bijvoorbeeld hebben over 'die ene acteur' of 'dat ene model' die dan zo ongelofelijk goed eruit ziet, terwijl het bewerkt is: Je wordt dan ook opgelicht, vind ik (niet in de ernstige zin zoals jij bedoeld). Gelukkig weten we zelf steeds meer van de technieken en zijn er ook discussies als: 'Ja, maar die ziet er in het echt NIET zo uit!' Dat helpt het verminderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al in geen tijden meer televisie gekeken. Dat helpt hier goed tegen. En het levert je een plens vrije tijd!
Ik heb me afgelopen zomer nog door mooie praatjes van iemand laten oplichten. Maar daar komt dit weekeinde een einde aan, want ik ga hoogst persoonlijk mijn geld terug halen. Nadat ik het heel lang op een nette manier heb geprobeerd om tot een oplossing te komen...

En gaat het niet goed schiks. Dan maar kwaad schiks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij de *piep* bandenhandel hebben ze een onvolledige reparatie uitgevoerd (APK) en een paar maanden later was de schade 3x zo hoog.
Maar dat is alweer een aantal jaren geleden. Mij hebben ze nooit meer gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst heb ik me nog laten oplichten. Heb geld geleend aan een vriend die achteraf toch geen vriend bleek te zijn.... Het geld heb ik nog steeds niet terug gekregen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij valt het wel mee.
Ik leef volgens het advies van mijn wijze papa: "Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook niet waar".

Laatste dat ik me kan herinneren is dat ik mee heb gedaan aan een of andere enquete en dan zou je eenmalig een Hoshi Sudoku boekje krijgen ter waarde van 4,95. Die moest je daarna wel opzeggen omdat er anders elke maand een nieuw exemplaar bezorgd zou worden a 20 Euro....
Je raadt het al, ik heb keurig afgezegd (Per telefoon, hoe stom kun je zijn, geen bewijs, niets).
Heeft even geduurd voor ik daar van af was. Geld na afschrijving direct laten storneren. Boekjes teruggestuurd, ettelijke telefoontjes er aan gewaagd... Op een gegeven moment nergens meer op gereageerd... ze zijn er goddank mee gestopt (moet je voor de gein eens kijken op de site van Tros Radar op de zoekterm Hoshi Sudoku... ik ben niet de enige).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naturals
ze belde op of ik gratis EN VRIJBLIJVEND een keer multivitamine op maat wilde. ach had een goed humeur en de persoon aan de lijn klonk wanhopig te scoren vandaag, dus zei ik ja hoor.
6 maanden later krijg ik die zooi nog voor 15 euro per zending.