Ik overweeg de aankoop van een iPad! Waarom wel of waarom niet? Voor- en nadelen graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (5)

Ik zou geen Ipad kopen. Zeker voor de prijs van de duurdere modellen koop je een knappe laptop en die is veelzijdiger vind ik. Nadeel van de Ipad is de gesloten structuur. Even een eigen applicatie installeren kun je vergeten, randapparatuur aansluiten is ook niet eenvoudig. De afmetingen zijn te groot om mee te nemen in de binnenzak en te klein om lekker op te werken.

Voordelen zijn er natuurlijk ook, het ding ziet er gelikt uit. Met een Ipad hoor je 'er bij'. Het scherm is erg mooi en de afwerking is top. De applicaties die erop draaien zijn stabiel en de Ipad heeft ook (nog) geen last van virussen.

Uiteindelijk is het een handig ding voor erbij, maar ik geef de voorkeur aan een laptop met echt toetsenbord en groter scherm.
paulus811
13 jaar geleden
Lees hier de voordelen: http://www.besteproduct.nl/artikelen/Voordelen_Apple_iPad.html

De nadelen: http://www.besteproduct.nl/Artikelen/Nadelen_Apple_iPad.html#video

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is zeker GEEN vervanging voor een laptop, maar eentje die handig is om ernaast te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12 redenen waarom je (nog) geen iPad zou moeten aanschaffen.

Staat teveel tekst om hier te plakken, maar staat daar wel mooi gepresenteerd met redenen en uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- duur in aanschaf
- geen usb of sd-kaart ingang (losse adapter voor kopen)
- geen camera
- geen flash
- je kunt niet meerdere programma's tegelijk laten draaien
(dus niet even snel je mail checken terwijl je aan het een
document aan het schrijven bent)
- alleen applicaties uit de appstore
- buiten spiegelt het scherm

+ veelzijdig
+ goede kwaliteit
+ veel applicaties
+ mooie vormgeving

Er komen van andere merken ook steeds meer tablets op de markt. Ik hoor daar nog niet veel over, maar het is het uitzoeken waard aangezien die vaak goedkoper zijn, en wellicht weer andere mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen praten hier over een laptop, maar de iPad is nou juist geen laptop. Het kan een aantal zaken een stuk beter dan een laptop, maar een hoop dingen ook niet.

Voordeel van zo'n apparaat is naar mijn mening het gebruiksgemak. Het is heel erg simpel en je kunt er echt heel veel mee, kijk maar eens naar de apps die beschikbaar zijn in de AppStore. Als je een apparaat wilt dat makkelijk in gebruik is, koop een iPad. Wil je meer dan wat er mee mogelijk is (een hele boel in mijn ogen) koop dan geen iPad.

Een alternatief is de Samsung galaxy tab, maar dit apparaat is wel pas verkrijgbaar vanaf 750,- en de iPad vanaf 500,-. Deze tablet draait android. Met android kun je zelf meer aanpassen. Ik vind persoonlijk iOS een stuk makkelijker. Daarnaast vind ik het een stuk beter systeem dan android. Ik zou als ik jou was een keer in een Apple winkel even een kwartier met de iPad werken en kijken wat je er van vindt.

Succes met je keuze