Bij een meningsvraag kan je toch geen beste antwoord kiezen?

Of moet je dan het antwoord kiezen dat het best is onderbouwd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Het is inderdaad moeilijk. Maar soms heeft iemand een mening veel beter onderbouwd dan de ander. Als je bijvoorbeeld meningen van experts meetelt, wetenschappelijk onderzoek, persoonlijke ervaringen, voorbeelden of goede argumentatie. Dan heb je toch wel degelijk een beter antwoord dan de ander. Ik geef toe in de meeste gevallen is het niet of moeilijk te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja...

En als die mening nu eens het best onderbouwd is? Dan kan je toch een beste antwoord hebben...

Toegevoegd op 28-05-2009 12:51:58
Je hebt een sensor in je... Die detecteert waarheid, je hoeft dat niet te snappen, maar alles in jouw zegt: ja dat klopt... Is het niet zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij gaat echt voor het onderste uit de kan hé.. triest... ohja -1
of wat de steller van de vraag het beste vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het antwoord kiezen dat het beste is onderbouwd. Of het antwoord dat jou het meeste heeft geholpen.

Soms kun je inderdaad geen beste antwoord kiezen. Dan kun je de vraag sluiten zonder beste antwoord te kiezen. Die mogelijkheid heb ik een paar keer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigelijk kan je op iemands mening geen beste vraag kiezen. onbewust kiezen mensen het antwoord of mening die het beste past met wat zij zelf als dachten of vonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt eigenlijk of een meningsvraag mag worden beoordeeld met 'Beste mening' of dat een meningsvraag nooit kan worden gesloten met een beste antwoord (omdat een antwoord niet een mening is en een mening niet een antwoord is, althans per definitie).

Tja, je hoeft voor het sluiten van een vraag niet te kiezen voor een beste antwoord, je mag de vraag gewoon sluiten.

Wanneer ik van mening ben dat de zon maar een vervelende bol gas is die wel weg mag, en ik een vraag stel 'Wat vind je van de zon?' en ik krijg hier veel antwoorden (of meningen in dit geval), waarin iemand zegt: Tja, ik vind het belangrijk dat de zon er is, want anders kunnen we niet leven en was het altijd donker', dan kun je die mening als beste antwoord selecteren.

Het is bij een vraag erg belangrijk wat de vraagsteller eigenlijk zoekt. Soms kan dat puur een mening zijn, soms kan het een ja/nee antwoord zijn of je leeftijdsgroep. Deze vragen lijken dan logischerwijs geen 'beste antwoord' te kunnen verwachten, want iedereen kan immers ja zeggen of iedereen kan nee zeggen, wie heeft er dan het beste ja gezegd (of nee). Uiteindelijk kan de vraagsteller opzoek zijn naar een bepaald argument, waar hij/zij geen hint op wil geven, omdat dan de openheid in de vraag weg is.

'It's in the eye of the beholder' ofwel, het hangt af hoever de vraagsteller gaat voor een antwoord en hoever een antwoorder gaat voor een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is juist.Het mooie ligt hem in het feit dat je door goede onderbouwde stellingen je eigen mening durft herzien. Zo is het kiezen van het beste antwoord eerder een "beloning" voor een leerrijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Syls;

Natuurlijk telt de onderbouwing daarbij zwaar mee, maar ik zou kiezen voor de mening waarvan de onderbouwing het meeste (en het beste) gevoel bij me oproept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een meningsvraag kan je ook nieuwe inzichten geven, wanneer mensen in hun reactie soms zeer verrassend uit de hoek kunnen komen.

Uiteindelijk zal de vraagsteller voor zichzelf beslissen of, en in welke zin het iets heeft toegevoegd. Een (menings)vraag sluiten zonder het kiezen van een beste antwoord is natuurlijk altijd een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan is er een mogelijkheid om "geen beste antwoord" te kiezen. Alleen als je het echt beste antwoord vind dan wel.
Om die reden zijn er enkele vragen hierover gesteld omdat er beste antwoorden worden gekozen die onjuist zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Maar sommige mensen zijn zo grappig, dat ze met een leuke mening komen, of zijn zo slim, dat ze een goed onderbouwde meninge hebben, of zijn zo dom, om dan over iets anders te beginnen, waardoor ze weer grappig zijn en de antwoorden van die mensen worden dan als BESTE ANTWOORD gekozen...!!!