Bij een meningsvraag kan je toch geen beste antwoord kiezen?

Of moet je dan het antwoord kiezen dat het best is onderbouwd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je vraagt eigenlijk of een meningsvraag mag worden beoordeeld met 'Beste mening' of dat een meningsvraag nooit kan worden gesloten met een beste antwoord (omdat een antwoord niet een mening is en een mening niet een antwoord is, althans per definitie). Tja, je hoeft voor het sluiten van een vraag niet te kiezen voor een beste antwoord, je mag de vraag gewoon sluiten. Wanneer ik van mening ben dat de zon maar een vervelende bol gas is die wel weg mag, en ik een vraag stel 'Wat vind je van de zon?' en ik krijg hier veel antwoorden (of meningen in dit geval), waarin iemand zegt: Tja, ik vind het belangrijk dat de zon er is, want anders kunnen we niet leven en was het altijd donker', dan kun je die mening als beste antwoord selecteren. Het is bij een vraag erg belangrijk wat de vraagsteller eigenlijk zoekt. Soms kan dat puur een mening zijn, soms kan het een ja/nee antwoord zijn of je leeftijdsgroep. Deze vragen lijken dan logischerwijs geen 'beste antwoord' te kunnen verwachten, want iedereen kan immers ja zeggen of iedereen kan nee zeggen, wie heeft er dan het beste ja gezegd (of nee). Uiteindelijk kan de vraagsteller opzoek zijn naar een bepaald argument, waar hij/zij geen hint op wil geven, omdat dan de openheid in de vraag weg is. 'It's in the eye of the beholder' ofwel, het hangt af hoever de vraagsteller gaat voor een antwoord en hoever een antwoorder gaat voor een vraag.

Ha, die Syls; Natuurlijk telt de onderbouwing daarbij zwaar mee, maar ik zou kiezen voor de mening waarvan de onderbouwing het meeste (en het beste) gevoel bij me oproept.

Nee, dan is er een mogelijkheid om "geen beste antwoord" te kiezen. Alleen als je het echt beste antwoord vind dan wel. Om die reden zijn er enkele vragen hierover gesteld omdat er beste antwoorden worden gekozen die onjuist zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100