wat nu??????

ik ben ongelukig de laatste tijd. ik zit nu in de 2e klas en ik heb maar één vriend met wie ik praat. en we merken allebei dat we het niet pretiig vinden dat we altijd maar met 1 iemand praten. ik voel mee heel eenzaam, vooral omdat ik als ik rondkijk in de aula allemaal mensen aan tafels zie zitten en met elkaar aan het praten zijn. ik ben eenzaam en wil meer vrienden. hoe moet ik dit alles oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Waarom ga je niet gewoon bij die mensen zitten die met elkaar aan het praten zijn? Ze sturen je echt niet weg hoor. Begin gewoon zelf een leuk gesprek (niet zielig doen, dat zijn ze snel zat) en voor je het weet heb je er een berg vrienden bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik schrijf wel dat je dat 'gewoon' moet doen, maar realiseer me dat je nog niet heel oud bent. Vroeger vond ik zomaar bij iemand aan tafel gaan zitten ook wel een beetje eng. Als je bijvoorbeeld vraagt 'kan ik erbij komen zitten', zeggen ze vast en zeker ja. Ze hebben je dan al een keer horen praten en zullen je sneller in het gesprek opnemen.

Niet de ene vriend die je nu hebt links laten liggen natuurlijk als dit plan werkt, hij voelt zich dan nog rotter omdat ie jou dan ook nog kwijt is. Sleep die er gewoon (hè, zeg ik het weer. Maar het is eigenlijk gewoon 'gewoon') bij en meng je samen in de gesprekken van anderen.
paulus811
13 jaar geleden
Je zult zelf contact moeten maken ga gewoon aan een van die tafels zitten en praat mee.
ronron1212
13 jaar geleden
Vraag iemand anders uit je klas iets over.... doet er niet toe. Over een opdracht die je niet begreep of wat dan ook.
Dan raak je in gesprek. Toon je daarbij geinteresseerd in die ander. Vraag of hij/zij het leuk vindt op school en wat hij/zij aan buitenschoolse activiteiten doet.

Wordt lid van een schoolclub.

Er gaat niets vanzelf in deze wereld.

Kijk opgewekt om je heen. Dat trekt mensen naar je toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel waardevol Ineke. +
misschien is het ook een idee, om buiten school om op een sportclub te gaan, .
wanneer je aan het sporten bent en gezamelijk een hobby hebt maak je makkelijker vrienden.
en dan leer je snel wat mensen kennen. nodig dan wat mensen die je leuk vind uit in je msn, of spreek eens af na school tijd
13 jaar geleden
niemand belt bij je aan de deur aan om te vragen..woont hier iemand die eenzaam is en op zoek is naar vrienden...
je moet er ook zelf iets aan gaan doen, je bij andere aansluiten, met elkaar afspreken na school,en in de aula bij elkaar gaan zitten...zo maak je vrienden...kom op ..doen..