Als ik ziek heb gemeld omdat ik flauw gevallen ben op mijn werk door de stress.Kunt mij baas elke dag aan mijn bellen?ik voel me daarom nog erger...

Ik krijg lichamelijke klachten bijv pijn in nek,rug.volgens de huisarts is burnout maar ik moet wachten tot de volgende week,want mijn huisarts is op vakantie en dan zal ik een therapie volgen.Nog een week ziek en mijn baas bel me elke dag om mij te dwingen als ik kan proberen werken.Vandaag ik heb een pil van valium doorgeslikt. Toen ik viel slapen,heeft mij gebeld.Wat gebeurt als ik de telefoon niet opneemt?Ik voel me erg duizelijk door de stress en want ik kan niet stop met denken dat ik vaandag de telefoon niet heb opgenomen.
Ik wil graag zeggen dat ik ben 10 maanden met klachten over problemen met mijn rug door overspanning en ik heb in dit periode nooit ziek gemeld maar wel zoveel bezoek naar de fysio maar ik kan dit jaar niet verder te gaan, omdat volgens de verzekering gewoon 9 bezoeken kunnen vergoeden.Daarom ik wl vragen wat is het best dit ik kan doen.Ik ga terug naar werken?Of ik wacht tot ik naar de huisarts ga?.Ik ben gewoon 1 jaar in Nederland en ik praat de taal nog niet goed.dus ik kan mij niet goed uien aan de telefoon.Kan bijvoorbeld mij vriend met mij chef praten over wat is met mij gebeurd?Of ik heb de verplicht uitleggen elke dag hoe gaat met mij?
Hastikke bedank met tevoren voor de help en sorry met mijn grammar foutjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Jij bent bezig met je huisarts uit te zoeken wat er precies mis is en wat je eraan zou kunnen doen.
Zoals je je nu voelt, ben je niet in staat om te werken en bestaat de kans dat je klachten verergeren als je nu aan het werk gaat.
Probeer dit je baas zo duidelijk mogelijk uit te (laten) leggen, en zeg erbij dat je contact opneemt zodra je je huisarts hebt gesproken.
Sterkte, en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je baas kan je idd elke dag bellen als hij dat wil.
je moet gewoon opnemen en eerlijk zijn hoor. als je niet opneemt dan vertrouwd hij het misschien niet.

gewoon eerlijk zeggen dat je je echt niet goed voelt en dat je huisarts er niet is,
kan je niet ondertussen naar een vervangende arts gaan?
en kan je geen contact opnemen met een bedrijfsarts ?

en je vriend mag best even met je baas praten en uitleggen hoe het met jou zit.
misschien maakt je baas zich gewoon zorgen om je en wil hij daarom weten hoe het met je gaat.
13 jaar geleden
Vertel je meerdere (hond heeft een baas) dat je in afwachting bent van een diagnose van je huisarts en of hij dus even geduld heeft. Vraag tevens om begrip van de situatie en geduld en als je meer weet hij een telefoontje van je kan verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meerdere vind ik ook niet geweldig - ieder mens is gelijk hoor, maar op je werk heb je een "leidinggevende"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi scrabblewoord :P
leg je baas uit dat je waarschijnlijk een burnout hebt en dat je wacht op de huisarts MAAR dat je NIET komt tot die tijd. Kun je evt sneller terecht bij een vervangende huisarts of een bedrijfsarts? dan heb je het officieel
13 jaar geleden
Je hebt wel een verantwoording af te leggen bij je baas. Ga naar een vervangende arts, en laat deze eventueel een bewijsje tekenen zodat jij kan bewijzen dat het echt niet gaat, maar je moet wel je baas te woord staan als hij of zij belt. Is wel zo netjes vind ik. Het komt op je baas misschien ongeloofwaardig over, dus laat hem of haar niet nog een week in afwachting. zo weten beide partijen waar ze aan toe zijn.