Is er een Engelse vertaling van onze afkorting"ABN" (algemeen beschaafd Nederlands)? Maar dan dus in het Engels..?

"Algemeen beschaafd Engels"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even als toevoeging: gewoon in de volksmond wordt er gesproken van 'The Queen's English'.

Het beste antwoord

Ja, dat noemen ze óf Oxford English, óf BBC-English.

Hoe de Amerikanen zoiets noemen - geen idee : maar je hebt daar natuurlijk zó waanzinnig veel staten- , streek- en stads/citydialecten, dat er daar misschien geen 'algemeen beschaafd' mogelijk is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn collega spreekt Oxford Engels. Ze vindt het zelf nogal bekakt. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fluency in English betekent gewoon 'vloeiend Engels' en heeft niets met een 'beschaafd' accent/dialect te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, dat wist ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Sorry voor het late antwoord.

Andere antwoorden (4)

fluency in English ............ volgens de info die ik net van een sollicitatie site haal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fluency is vlot, vloeiend.
Niet helemaal. Engels is een wereld taal dat in veel landen wordt gesproken. Received Pronunciation komt nog het dichts in de buurt. Dat is "abn" voor Engeland. Dit noemen ze ook wel bbc engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is natuurlijk landafhankelijk:
De VS kennen het "General American", als tegenhanger van het hier al eerder genoemde Received Pronunciation uit Engeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
General Civilized English

Toegevoegd na 45 minuten:
Volgens Babblefish (vertaler)