wat is een spannend grappig kinderboek niet te veel bladzijden , voor een jongen van 9

Mijn zoon moet een boekbespreking houden .
Maar hij houdt totaal niet van lezen , ik probeer m toch aan het lezen te krijgen en hopelijk gaat hij het leuk vinden , heeft iemand een suggestie voor een boek wat spannend is maar ook grappig .Liefst niet zon hele dikke pil , want dan raakt hij gelijk weer ge-de-motiveerd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (7)

Dolfje weerwolfje:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf alle boeken verslonden van de Kameleon...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet erg oubollig inmiddels?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft moeilijk, als iemand niet graag leest, om hem daar in te stimuleren.
Misschien dat de Kameleon wel tot zijn verbeelding spreekt, zijn spannende verhalen, op een leuke manier verteld.
mijn eigen dochter heeft ze ontdekt, en leest ze heel graag, en die is net tien, vandaar mijn suggestie...
Bikkels - Carey Slee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwijsen heeft hele leuke spannende boeken die niet te dik zijn.
zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben vorig jaar gedaan (toen was mijn zoon ook 9):
spoken en bliksems van Els Rooijers

Mijn versie heeft 100 blz en redelijk grote letters
gaat over een (stout) meisje dat een spookje als "huisdier" heeft en samen maken ze de boel onveilig

Het is deel 2 uit een serie van 3 die je gewoon los kunt lezen.

mijn zoon heeft daarna ZELF (geheel vrijwillig) de andere 2 delen ook gelezen, en aan een aantal klasgenoten uitgeleend dus hier was dit boek een megasucces
13 jaar geleden
Negen jaar, groep zes he? Corien Oranje met de serie van de Misdaadmonsters. Het klinkt enger dan het is: grappig en spannend. En geen grof taalgebruik. En niet zo dik. De Frikadellenbende is erg populair!

Een boek van een iets lager niveau is maar toch leuk om te lezen is 'Geintje?' van Vrouwke Klapwijk. Vooral als ie nog niet in AVI 9 zit, is dit een aanrader. Gemakkelijk te begrijpen en niet te kinderachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kippenvel is een heel spannend boek ik weet alleen niet hoe dik hij is dus daar moet je maar eens naar kijken