Kom je in aanmerking voor een (woon)indicatie en Wajong uitkering als je een IQ heb van 98 en een Mbo 3 Verzorgende IG Opleiding doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Volgens mij kom je niet voor in aanmerking.

Toegevoegd na 4 minuten:
Was u voor uw 17e verjaardag al gehandicapt of langdurig ziek? Of was u student en jonger dan 30 toen u gehandicapt raakte of langdurig ziek werd? U bent dan door ziekte of handicap al op jonge leeftijd moeilijk of niet in staat om te werken. U krijgt misschien een uitkering voor jonggehandicapten. Deze uitkering heet een Wajong-uitkering. U hoeft dan niet voor inkomen afhankelijk te zijn van uw ouders/verzorgers of de bijstand.

http://www.uwv.nl/particulieren/arbeidsongeschikt/wajong/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een Wajong uitkering heeft niets te maken met wat jij noemt. Maar met jonggehandicapten. Die kunnen aanspraak maken op een wajong uitkering zie onderstaande link
ronron1212
13 jaar geleden
Op basis van de informatie die je hier geeft, is daar niks zinnigs over te zeggen.
Voor de Wajong word je gekeurd. Als er bijvoorbeeld sprake is van een lichamelijke handicap waardoor je moeilijk aan werk kunt komen of als er sprake is van een psychiatrische stoornis waardoor je moeilijk aan het werk kunt, zal de Wajong worden toegekend.
Lees bijgaande folder en ga naar het UWV voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in staat bent om een MBO 3 opleiding te doen, ben je naar alle waarschijnlijkheid ook in staat een baan te vinden die bij je opleiding past. Waarom zou je dan in aanmerking moeten komen voor een Wajong( wettelijk arbeidsongeschiktheidsuitkering jongeren ) uitkering? Je zou hooguit in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering, mocht je geen werk kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@dutchmonique: ik schreef "naar alle waarschijnlijkheid"
ik weet niet of je tv kijkt ofzo maar vorige keer kwam er op het nieuws dat ze streng worden met een wajong uitkering... aangezien er veel jongeren hiervan profiteren ze willen iedereen eer laten checken en laten testen of ze gewoon kunnen werken ja ofte nee.. je hebt een mbo opleiding en je ken netjes gewoon normaal werken lijkt mij,, zo erg is werken niet dat doen er zovelen.
en vanwaar die woon indicatie?
maa ik lees ook dat je een iq heb van 98 maar mensen kennen zich ook van de domme houden en ze kijken echt niet naar je iq voor een wajong
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met woon indicatie bedoel je zeker urgentie op een woning?
zo ja nee daar kom je niet voor in aanmerking als je zwanger ben.
helaas kan ik dit uit eigen ervaring zeggen stond zelf namelijk op straat terwijl ik 2maanden zwanger was en urgentie bureau zei heel lullig je zorgt zelf maar voor onderdak.
wat betreft de wajong daar moet je echt langdurig ziek voor zijn het is een wao maar dan voor jongeren dus met keuringen en dergelijke