Hoe kan ik het beste een autostoel reinigen waar sojasaus op is gekomen vorig jaar?

Tijdens een verhuizing is er sojasaus gemorst op een stoffen autostoel. Hoewel het een jaar geleden is komt dit van tijd tot tijd weer naar boven zetten. Iemand een idee hoe dit het beste te reinigen is? Een stoomreiniger zou hierbij uiteraard helpen, maar misschien heeft iemand een simpelere oplossing voordat ik overga op het huren van een stoomreiniger. Alvast bedankt!

3 maanden geleden
in: Top-10
1.4K
jc54
3 maanden geleden
Kan ook met een sopje. Wel kans dat je de hele zitting moet pakken om kleurverschil te voorkomen.
Daarna een paar dagen met een handdoek erop rijden, anders krijg je een natte broek...........
Abcde
3 maanden geleden
Dit soort vlekken proberen wij eerst te verwijderen met ossengalzeep, meestal lukt dat ook. Maak de zeep nat en wrijf de zeep over de vlek. Laat de zeep een paar minuten inwerken op de vlek en dep dan de zeep en vlek met een redelijk natte lap uit de bekleding. Als de vlek verwijderd is, kun je de stoel droogföhnen op een niet te warme stand, of de al genoemde handdoek gebruiken. Deze zeep is te koop bij de drogist en supermarkt. https://www.jumbo.com/producten/dr-beckmann-ossengalzeep-100g-300786STK

Antwoorden (1)

Aan de slag met een van onderstaande methodes:

Methode 1: Citroentje
Maak een citroentje (verkrijgbaar bij de drogist) nat.
Wrijf met het citroentje over de vlek.
Dep na met schoon water en laat drogen.
Methode 2: Droogschuim
Spuit droogschuim voor tapijten op de vlek.
Laat inwerken en stofzuig de vlek.
Methode 3: Glycerine
Laat de vlek opdrogen.
Week een opgedroogde vlek met glycerine.
Dep na met koud water en dep droog met absorberend papier.
3 maanden geleden