zijn er risico's bij zwangerschap en geen mild hebben ?

ik heb geen milt meer door een vroeger ongeval. ik vroeg mij af of er risico's zijn als ik later een kindje wil.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je hebt meer risico om bloedvergiftiging te krijgen en een verhoogde kans op trombose. Dus jouw gezondheid moet nauwkeurig in de gaten worden gehouden tijdens een zwangerschap.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je wel even toelichten waarom je een bron geeft waar het woord milt niet in voor komt? Lijkt mij wel begrijpelijker voor de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso snap ik niet waarom je iets citeert over 'Idiopathische thrombocytopenische purpura: (ITP, ook bekend als de Ziekte van Werlhof) is een aandoening waarbij patiënten een te lage hoeveelheid bloedplaatjes (trombocyten) in hun bloed hebben (trombocytopenie), zonder dat dit tekort kan worden verklaard (idiopathisch). Vaak lijkt er een verband te zijn met antilichamen gericht tegen eiwitten in de celmembraan: het afweersysteem breekt de bloedplaatjes daardoor versneld af. De ziekte staat daarom ook bekend als autoimmuun trombocytopenische purpura (AITP), omdat er antilichamen worden aangemaakt die auto-antigenen afbreken. De meeste patiënten tonen geen symptomen bij anamnese of kenmerken bij lichamelijk onderzoek, hoewel de trombocytopenie kan leiden tot een vertraagde stolling, waardoor bloedingen kunnen ontstaan. Eén specifiek soort bloeding is purpura, blauwe plekken op de huid. Deze bloedingen kunnen worden gestelpt met coagulantia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Idiopathische_trombocytopenische_purpura Maar misschien kun je mij dat uitleggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik stel volgens mij toch een hele normale vraag. Kun je geen antwoord geven?