Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je rekening houden met iemand die 'paranoide persoonlijk stoornis heeft? Hoe moet je mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
772

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn neefje heeft deze stoornis.. wat je nooit mag vergeten is dat wat hij vertelt ZIJN waarheid is.. en ga je zelf eens na als het jou overkomt dat jouw waarheid door anderen als onzin wordt afgedaan..Dan weet je eigenlijk hoe je met hem om moet gaan... Zonder hem het idee te geven dat hij in alles gelijk heeft kun je hem toch serieus nemen..alleen al door te luisteren.. Ik vraag vaak: leg eens uit wat je dan bedoelt of wat je voelt..help mij het eens te begrijpen...
En dan kan ik er best een redelijk tot goed gesprek mee voeren.. vaar op je intuïtie: meestal beduvelt die je niet in dergelijke kwesties..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel mooi menselijk antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tenk joe!

Andere antwoorden (1)

Ik kende iemand die dat ook had, maar als hij weer eens iets tegen mij zei over bijv dat ie werd afgeluisterd ofzo, dan lulde ik gewoon met hem mee, ontkennen en de werkelijkheid vertellen had toch geen zin.
Gewoon ja en amen knikken en snel over iets anders kletsen weer.
Zo deed ik het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding