heb je wel een goede relatie als je weet dat je man vaak afwachten tot jij gaan slapen en dan porno gaat kijjken. .

of de laptop gaat gebruiken en dan de hele geschiedenis wist na gebruik. . dan klopt er toch iets niet? we zijn 17 jaar bij elkaar en ik maak me toch wel wat zorgen en helaas is dit onderwerp met hem onbespreekbaar. .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (11)

Met de eerste twee dingen die je noemt is misschien nog te leven, maar dat het onbespreekbaar is, maakt het wel verdacht.
Geschiedenis wissen doe ik ook wel eens, omdat dan meteen ook de zgn cookies weg zijn , waardoor ik het idee heb dat mijn computer trager wordt en nogal eens blijft hangen. Dat hoeft dus nog niets te betekenen.
Een keer porno kijken is nou ook niet echt een doodzonde lijkt me, maar als dat echt vaak gebeurt én het is niet bespreekbaar, zou ik dat zorgelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat in een goede relatie alles met elkaar bespreekbaar is!!

Als je 17 jaar samen bent, en er zijn nog steeds geheimen tegenover elkaar, sorry, dan is er in mijn ogen iets goed mis met de relatie!

Het onderwerp zal voor hem vast bespreekbaar zijn, indien jij hem te kennen geeft dat je op die manier niet met hem verder wilt.

Vertrouwen in, en begrip voor elkaar, zijn een goede basis voor een langdurige relatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is hij enkel op zoek naar spanning en wilt er verder niet over praten.
denk niet gelijk het slechtste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is wel een plus maar vind toch verdacht en er moet over gepraat worden juist omdat ze 17 jaar getrouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja niet getrouwd dan maar bij elkaar hihiih is nog vroeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je maar lol hebt vind ik het allemaal goed.
Een goede relatie hangt wel af van meer dingen dan alleen dit.
Doen jullie nog wel leuke dingen samen?

Ben jij ooit kwaad geworden toen je het ontdekte?
Dan is het begrijpelijk dat hij er niet meer over wil praten.

Zou het kunnen zijn dat hij zich eigenlijk ook wel schaamt?
Dan is het begrijpelijk dat het onbespreekbaar is.

Is het in de plaats gekomen van seks samen?
Dan is het begrijpelijk dat jij je zorgen maakt.

Het ergert jou. Maar heb je er ook echt last van?
Dan moet je dat met hem bespreken.

Kun je het niet loslaten? Iedereen heeft recht op een eigen stuk leven, ook in een relatie.
Kun je er grapjes over maken, het luchtig bekijken?
Dan zal het misschien makkelijker bespreekbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie redenering van mij ook een plus en zeker mooi verwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PLUS!
Het porno kijken an sich zegt helemaal niets over hoe goed jullie relatie is, laat ik daarmee beginnen. Porno kijken betekent niet dat degene die porno kijkt het gevoel heeft dat hij/zij iets tekort komt, en het is geen vorm van vreemdgaan.

Waar ik wel een probleem zie, is dat hij het (blijkbaar onsuccesvol, want je weet het) probeert te verbergen. Dat is eigenlijk altijd een teken dat er iets niet in orde is, dat er iets wringt. (En voor de duidelijkheid: ik heb het over actief verbergen, dat is wat anders dan alleen een activiteit voor jezelf hebben.)

Wat wij natuurlijk niet weten, is waaróm hij dit verbergt. Denkt hij (en heeft hij daarin wel of niet gelijk?) dat jij porno kijken sowieso afkeurt? Kijkt hij misschien een soort porno waar hij zich voor schaamt? Over het eerste valt natuurlijk gemakkelijker te praten dan over het tweede. En hoe zit het met jullie seksleven, is dat bevredigend voor beide partijen? Het zou zorgelijk zijn als hij porno zou kijken *in plaats van* seks met jou te hebben.

Wat ik denk ik zou doen in deze situatie (wat ik heb gedaan toen onze relatie nog pril was en we dit soort dingen nog moesten aftasten) is hem laten weten dat ik weet dat hij porno kijkt en dat dat geen probleem is. Niet op een 'schat ga eens zitten' manier, maar op een heel vanzelfsprekende manier.

Ik zou bijvoorbeeld als hij naar bed komt en ik weet dat hij porno heeft gekeken kunnen vragen "was het leuk?" En dan met een lach in mijn stem, niet op een beschuldigende toon, gevolgd door een kus.

Ik zou niet doorvragen, het kijken naar porno mag gewoon iets van hemzelf zijn. (Zoals al eerder gezegd, dat is iets anders dan iets dat hij verbergt!) Dat geeft hem juist de ruimte om het er wel over te hebben als hij dat wil. Door niet te pushen, kun je hopelijk de angel uit het onderwerp halen, opdat jullie er samen wat vrijer mee om kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Goed antwoord, mooi geschreven en zonder taalfouten. Dat leest prettig weg. +
Ik denk dat je man zich toch een beetje schaamt voor zijn voyeurisme, maar dat de drang om het te doen net iets sterker is. Het is jammer dat het onbespreekbaar is, maar 'sex' is het meest gebruikte zoekwoord op Google, echt heel idioot is het dus kennelijk niet.

Mijn advies zou zijn om het gedrag niet te koppelen aan je relatie. Na 17 jaar kan ik me voorstellen dat de echte spanning tussen elkaar verminderd is. Voor je man is dit een alternatief om die spanning een beetje te voelen.

Maar het zou wel bespreekbaar moeten zijn in een goede relatie, maar dan moet je het gesprek ook wel redelijk voeren. Vaak gaan dit soort gesprekken op een verwijtende toon en bereik je niets, behalve nog meer geheimzinnigheid.

De zoekmachine Firefox (en andere waarschijnlijk ook) heeft tegenwoordig 'prive navigatie', er blijven dan totaal geen sporen meer achter op de pc. Ik denk dat men bij het ontwikkelen hiervan mannen zoals de jouwe (en nog miljoenen anderen hoor, er staat meer porno op internet als recepten) in het achterhoofd heeft gehad.

Bespreek het een keer in een goede sfeer en maak er niet een al te groot drama van.

Sterkte!
13 jaar geleden
Het is geen drama,maar iets klopt er inderdaad niet.geschiedenis wissen,waarom????Mijn vriend mag precies zien wat ik op de computer doe,en waarom ook niet.Ik heb niets te verbergen,jouw man wel??????Ik zou me inderdaad maar eens afvragen en aan je man vragen wat er zo boeiend is aan,porno,gesprekken op de com die jij niet mag zien of horen.

Zijn er dingen over sex die hem opwinden,maar waar hij niet over durft te spreken???Volgens mijn gevoel,jouw vraag,ben jij toch wel een persoon waar iets mee bespreekbaar is.Wil hij dat niet,nou dan is er inderdaad in jullie relatie iets mis.

Kijk,je hoeft in een relatie echt je ziel en zaligheid niet bloot te gooien,iedereen heeft zijn gedachten,fantasieen enz enz.Maar dit zijn dingen die je niet gaat verbergen voor je partner,dan zit het in mijn ogen niet echt lekker meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan vaak voorkomen, hij kan zich in een midlife crisis gewaand hebben en daardoor zich onprettig voelen door het feit dat hij ouder word.
dit is meestal maar een korte periode, maar wat ook langer kan zijn.
het feit dat hij zich er voor schaamt geeft mij de oplossing dat je er met hem over moet praten en hem hiermee moet confronteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat hij nog even porno wil kijken is op zich niet vreemd en erg man-eigen. Dat hij de geschiedenis gaat wissen vind ik wel raar, hij kan toch gewoon open hierover zijn omdat jij het toch wel weet. Als ik jou was zou ik toch proberen hierover in gesprek te gaan. Het blijft anders toch aan je knagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar had een vriendin van mij ook last van, (en hun waren nog geen 2jaar samen, dus kan je nagaan.)
Zij vroeg mijn mening en die van nog 4andere vriendinnen die erbij zaten. Helaas was ik de enige die het NIET normaal vond....

Maar ze zeiden 'dat doen alle mannen'.
En ja hoor sinds toen heb ik veel mannen/jongemannen gevraagd wat hun ervan vonden en ook hun zeiden dat het normaal is.
Volgens mij ken ik geen 1 jongen/man die dat NIET doet. (ook al is het maar af en toe en of ze nu wel of geen vriendin/vrouw hebben, ze doen het (bijna)allemaal.)

Aangezien veel mannen dat doen ga ik ervan uit dat het niets met houden van te maken heeft. Dat jullie er samen niet over kunnen praten is wel minder, maar u moet niet denken dat hij daardoor minder van u houd.
Zo zijn mannen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het feit dat mijn ex bij hoog en laag beweerde geen porno nodig te hebben terwijl ik hem zei dat het helemaal geen probleem voor mij was ,.terwijl ik bij toeval wel ontdekte dat er een ruimte in huis was waar ik tot toen nooit kon komen in verband met een operatie aan mijn enkel..er ontelbare porno cd's en boekjes rondlagen met erbij doekjes om zijn sperma op te vangen,..dit heeft doorgespeelt ..ook na het praten tot een scheiding door mijzelf in werking gezet,..het vertrouwen was weg!...porno kijken was het punt niet,.maar glas hard mij voor gek verslijten door net te doen of hij dit niet nodig had ,maar ondertussen!!...ja..dat was de spreekwoordelijke druppel...had hij gewoon erover gepraat was er nooit iets aan de hand geweest,..maar zo liegen....nee dus!!!