Hoe vernietig je persoonlijke papieren?

Ik wil een aantal dagboeken en brieven weggooien, maar ze voor die tijd onherkenbaar vernietigen.
ik beschik niet over een papierversnipperaar, en ga die ook niet kopen.
Ook beschik ik niet over een tuin zodat ik alles kan verbranden.
Wie heeft tips?

Toegevoegd na 5 minuten:
een tijdje in de oven, zou dat een idee zijn?

13 jaar geleden
51K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,vooral doen! Ik ruik het hier al! Dan heb tot December nodig om de boel te luchten.
Rieneke1
13 jaar geleden
@tanja, ik vind het ook moeilijk hoor.
maar het is zo prive, ik wil niet dat een ander het ooit onder ogen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de oven lijkt me een slecht idee ivm brandgevaar (ook buiten de oven dus), dan zou ik toch liever bij jelle langsgaan ;p

Het beste antwoord

Klinkt gek,maar doe alle losse papieren in een emmer.
Heet water erop,met wat wasmiddel erin.
Een dag laten staan,en je kunt er zo een bal van maken.
Je vindt er niks meer van terug.
Dan in de container.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
jee wat een tip, bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim!

Andere antwoorden (17)

Open haard. Indien niet aanwezig een papierversnipperaar,of een bedrijf bellen,die dat voor je doet. Die zijn er hoor en betrouwbaar. Ik dacht Gansewinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als je geen versnipperaar wilt kopen dan wordt het veel handwerk: met een schaar ze in zo klein mogelijke stukjes knippen!
Amadea
13 jaar geleden
Onder in de kattenbak, worden ze gratis versnipperd ;p

Je kunt zelf alles in stukken gaan knippen, maar dan is zo'n goedkope versnipperaar echt makkelijker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je zelf geen mogelijkheid hebt: bij ons de openhaard aanmaken en bij een glas wijn de herinneringen achter je laten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kan naar de gemeente afval verwerking en het daar persoonlijk in de oud papier bak gooien. Die is zo groot, daar gaat niemand doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe vertrouwelijk die papieren van je zijn, Rieneke, maar anders zou ik zeggen; maak er een gezellige avond met vrienden en familie van. Zet een paar vuilniszakken op de grond, plankje kaas en een flesje wijn en scheuren maar met z'n allen! Omdat je aangaf dat je niet van plan was een versnipperaar te kopen, dan hierbij wat 'quality time'. :)

(en maar weer wachten op de minnetjes....)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je trouwens ook kunt doen, is - als je tenminste iemand kent die op een kantoor werkt, of jijzelf natuurlijk: In kantoren hebben ze vaak van die papiercontainers. Deze zijn verzegeld en worden door gespecialiseerde bedrijven geleegd en vernietigd.
Misschien dat je daar even gebruik van kunt maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
van mij geen minnetje hoor.
maar ik wil het spul juist vernietigd zodat vrienden en familie het niet onder ogen krijgen, stel dat me wat overkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom minnetjes? Lijkt me een leuk idee,al ben ik bang, dat na 5 minuten niemand meer scheurt,maar de ontboezemingen van Rieneke zit te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha daar dacht ik ook aan, daarom dat ik me maar even indekte haha!
Wat een mogelijkheid is om handmatig alles in stukjes te scheuren of te knippen. Het handmatig verscheuren geeft ook het gevoel dat je daadwerkelijk de dagboeken en brieven hebt opgeruimd. misschien als je dat niet wil is er iemand in je omgeving die een papierversnipperaar heeft. Ook vaak op het werk staat zo'n ding. Misschien ken je ook wel iemand met een tuin en mag je daar je dagboeken en brieven verbranden. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een oude pan hebt doe je er een beetje aceton of zo iets in en zet je daar je dagboek in. Dat trek dan in de bladzijden en maakt de tekst onleesbaar. Maar pas wel op dan zijn ze behoorlijk brandbaar, laat ze goed drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een doos stoppen en naar de stort brengen. Daar hebben ze speciale papiercontainers staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf geen geschikte plaats hebt om de dagboeken en papieren te verbranden. vraag een vriend of vriendin die wel een geschikte plaats hebben om de papieren te verbranden. Lukt dit niet zoek zelf een braakliggend stuk
grond om de boel te verbranden. Verbranden is tenslotte
de beste manier om iets onherkenbaar te vernietigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bak met water en alles er in
Bad kuip
In een tijl met bleel gloor ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor als je geen openhaard hebt: In de barbecue doen, spiritus erover en in de hens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er confetti van je hebt daarvoor nodig een perforator.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben je wel een tijdje bezig:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een passage uit mijn dagboeken vernietigt. Ik wilde ook dat niemand ooit iets te lezen zou krijgen, en helaas heb ik er achteraf spijt van, maar dat terzijde. In stukjes knippen wilde ik niet (stel dat iemand de moeite nam om het in elkaar te puzzelen) Dat gold ook voor versnipperen. Branden kon niet omdat ik op een kamertje woonde.
Ik heb dus al die bladzijden in een emmer met een hoge concentratie chloor gelegd. Na zo'n 1.5 dag waren de blaadjes wit met blauw doorlopen, onleesbaar. Daarna heb ik er een grote bal van geknepen, die hard laten worden (nooit meer uit elkaar te krijgen) en toen weggegooid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zes jaar geleden heb ik tachtig ! dikke schriften aan dagboeken weggegooid door ze in kleine stukjes te scheuren. Kon maar zo'n 6 bladzijden per keer verscheuren dus het duurde eeuwen. De snippers deed ik in plastic zakken die ik goed door elkaar schudde. En die zakken gingen dan naar de vuilcontainer inplaats van naar het oud papier. Ik deed elke dag een paar schriften. Nu heb ik er al een paar jaar spijt van dat ik dat gedaan heb. Bezint eer ge begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Rieneke;

Als je echt 100% zeker wilt weten dat het spul vernietigd is zou ik het toch verbranden. Aangezien je zelf geen tuin hebt zou ik proberen bij betrouwbare buren, vrienden of familieleden de boel in een vuurkorf of barbeque ritueel in de fik te steken. Als je er ergens eentje kan gebruiken lijkt een papierversnipperaar misschien een leuke oplossing, maar helemaal safe is het niet; tijdens de gijzeling in de Amerikaanse ambassade in Teheran eind jaren '70 hadden de bezettende studenten ook met de nodige moeite flink wat versnipperde geheime documenten aan elkaar weten te plakken. Dat idee met de oven zou ik vergeten; alle kans dat die vol as komt te zitten en je keuken vool rook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale bedrijven die voor je deur komen en het voor je ogen vernietigen (verbranden) en daar krijg je een certificaat van..
Normaal voor bedrijven dus er zit wellicht een aardig prijskaartje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke, je kunt je vertrouwelijk papier gewoon door betrouwbare partijen laten vernietigen. Daarbij krijg je vaak ook nog een bewijs van vernietiging, mocht je dat nodig hebben. Vaak wordt deze dienst bedrijfsmatig uitgevoerd, maar er zijn ook partijen waar je dit particulier zelf kan aanleveren. Bij mij in de buurt is dit bijvoorbeeld Virol in Scheemda.