Is iedereen eigenlijk familie van iedereen?

Als je helemaal terug gaat naar al iemands voorvaderen... kom je dan tot de conclusie dat we allemaal dezelfde vader gehad hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teruggaan tot Adam en Eva ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet precies benaderen je kunt uit gaan vanuit het hele begin of vanuit het begin van de vroegere mens. Als je gaat bekijken vanuit het begin bijv. Een reptiel is het antwoord door dejaren heen door revolutie heen !ja! Maar als je uit gaat van als je gaat kijken vanuit de vroegere voorouders van de voorouders kan het zo zijn dat je twee verschillende stammen hadden die met elkaar gingen voortplanten. Als het twee verschillende soorten waren geweest zou biologisch gezien niet eens mogelijk zijn netzoals dat je een hondniet zo maar kunt combineren met een kat, dus kun je daar van aflijden dat zij dezelfde voorouders zouden moeten hebben gehad nietveel generaties eerder. Anders zou de genetische info te veel zijn veranderd dat het niet meer mogelijk zou zijn geweest. Het antwoord op de vraag is ja. Mocht in de tijd dus een alien op de aarde zijn geweest die het met een aap gedaan zou hebben zou dat vrijwel onmogelijk zijn omdat er geen zwangerschap uit kan ontstaan omdat de genetische info te veel verschillend is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ik hoop het niet....

Het beste antwoord

Het antwoord is inderdaad ja, neem de theorie van Darwin, hij heeft het erover gehad, dat de mensheid, het dierlijk bestaan, te veel op elkaar lijken, dat het vrijwel niet mogelijk is dat we GÉÉN familie meer van elkaar zijn. Want denk eens na, hoe bijzonder is het bestaan, al is het leven op aarde( of ergens anders) met toeval ontstaan. We bestaan allemaal uit een of meerdere cellen, die allemaal bestaan uit dezelfde onderdeel, danwel niet het zelfde aantal, maar het is er.

En even naar de mens terug te gaan, We hebben (als het goed is) allemaal 46 chromosomen, twee armen, twee benen, en van binnen gelijken we bijna identiek op elkaar.

Dus al is het leven ontstaan uit een simpele eencellig wezen, dan zou die cel uiteindelijk onze eerste voorouder zijn, deze cel zou op zijn beurt gaan delen tot meerdere cellen, en dezen zich weer delen, enzoverder, tot levende landwezens, die door tijd, omgeving, toevallige omstandigheid(slimmer, langer, etc.) zich zichzelf zijn gaan evolueren tot een andere soort, en zo gaat het verder, maar zou je twee totaal verschillende wezens uiteindelijk hebben, zou er biologisch gezien geen mogelijkheid bestaan dat deze wezens met elkaar kunnen voortplanten omdat het complexe genetisch materiaal door de evolutie heen te veel veranderd is om een bevruchting te kunnen laten plaats vinden. Zo kun je geen hond op de normale manier met een kat laten voortplanten.

Dus het moet ergens beginnen, Mocht het laatst besproken ding, wel mogelijk zijn, en zou er op dat moment een alien op de
aarde gekomen zijn, en zich heeft voortgeplant met een aards wezen, dan zouden zij onze voorouders moeten zijn. Dus hebben we ook dezelfde voorouders!

Maar zou dit te vergezocht zijn? en dan kun je je altijd terug grijpen naar het scheppingsverhaal, van Adam en Eva, waar weinig uitleg voor nodig is lijkt me, ze waren er plots, dan zouden dat onze voorouders moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou het wel denken, omdat je in beide 'gangbare' opvattingen ergens begint: of de apen, of Adam en Eva.
Dus als je ver genoeg zoekt, zijn we waarschijnlijk wel verwanten.

(Soortgelijk: the six degrees of separation, waarmee je kunt aantonen dat iedereen elkaar kent met hooguit 6 tussenstappen: jij kent X, X werkt met Y, Y heeft een nicht Z, Z jogt altijd met A, A woont samen met B en B is de kassajuffrouw waar ik altijd mee praat.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet alle leven op Aarde een beetje familie?
Sommigen zullen dit niet vinden ....maar als je wetenschappelijke onderzoeken kunt aannemen...is alle leven familie.....en dan zeker de zoogdieren.....en dan zeker de mensachtige en aapachtige......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch niet. Er zijn verschillende homo sapiens op meerdere plekken tegelijkertijd ontwikkeld. Je zou wel kunnen zeggen dat er een klein aantal families enorm is uitgegroeid tot dit wat we tegenwoordig de 'mensheid' noemen.