Relatie stiefkinderen

Hi all

Ik wilde jullie vragen: Hebben jullie stiefkinderen en hebben jullie een goede relatie met ze? Ik ben 18 en mijn broer 28 maar mijn moeder houdt evenveel van hem als van mij, geloof ik. Ik vindt dat heel mooi maar soms ook raar omdat ze hem bijna niet als kind heeft gekennt, hij heeft alleen maar 2 jaar bij ons gewoont toen hij ongeveer 15-17 jaar was. Maar nu is hij in het ziekenhuis en mijn moeder zorgt de hele tijd voor hem, als en echte moeder, hoewel het niet haar kind is. een zijn echte moeder geeft helemaal niet om hem. hoe kan dat dat mijn moeder zo veel voor hem doet, ik vraag me af of zij hem echt als een soort kind van haar ziet? sorry voor mijn nederlands

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook een "stiefkind", mijn moeder is later hertrouwd met een man met kinderen. Die waren ook al wat ouder, 12, 14 en 17. Mijn moeder hield van de stiefkinderen heel erg veel, er woonde er twee bij ons thuis, maar de band die ik met mijn moeder had, die konden zij niet krijgen. Wij zijn samen (mijn moeder en mijn zussen) bloed en dat was sterker dan wat dan ook. Mijn moeder heeft ontzettend veel liefde aan de stiefkinderen gegeven en voor hun was ze ook zowat een moeder. Maar wij wisten dat de kinderen natuurlijk nooit al die jaren konden inhalen die wij samen hebben geleefd. Er is een hele speciale band tussen ons geweest.

Ik ben heel erg tolerant en open en liefdevol, maar ook ik had moeite met andere kinderen waarmee ik mijn moeder moest delen. Het feit dat ik diep in mijn hart wist dat ze er altijd voor mij zou zijn vond ik prettig. Ik vond het terecht dat ze ons, haar eigen kinderen, net iets liever had. Ik vind het zelfs moeilijk om neer te typen, want het klinkt zo kinderachtig en zielig, maar het is de waarheid.
Ik denk dat ik dit voor alle kinderen met nieuwe gezinnen schrijf, diep in hun hart willen ze allemaal de zekerheid hebben dat ze voor hun eigen ouders op 1 komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, ik heb geen stiefkinderen maar jij hebt een geweldige moeder.
Wees blij met haar en heel erg trots, je moeder is een kanjer in het zorgen voor jullie en het verdelen van haar liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geeft toch wel aan hoeveel ze van hem houdt.
in sommige gevallen groei je zo naar elkaar toe dat je je gewoon echt familie voelt, het is toch het kind van je partner en dan kan je het beste maar het beste ervan maken.

ik ben zelf ook stiefkind en ook stiefmoeder.
ik vind bij mijn stiefmoeder dat haar eigen kind alles is en ik ben gewoon een kind van mijn vader wat er toevallig ook woonde, ik zag haar ook niet zo, ze was gewoon de vriendin van mijn vader verder had ik er niks mee.
geen ruzie ofzo maar ook niet echt moedergevoel.

zelf ben ik stiefmoeder van een kind van 11. en die is hier ook goed thuis bij ons.
ik kan niet zeggen dat ik me zijn moeder voel., maar als hij hier is zijn we goeie maatjes zeg maar. hij luistert goed naar mij. maar hij noemt mij gewoon bij mijn naam en dat vind ik best.

ik ken ook mensen die hebben een echte moeder band met hun stiefmoeder en die kunnen soms beter met de stiefmoeder dan met hun eigen moeder overweg
13 jaar geleden
Over het algemeen is de liefde voor eigen kinderen sterker dan de liefde voor stiefkinderen. Dat jouw moeder het voor elkaar krijgt om net zoveel van haar stiefkind te houden als van haar eigen kind is bewonderenswaardig. Vooral omdat de relatie met je broers echte moeder zo slecht is. Het doet niks af aan je moeders liefde voor jou, er is genoeg liefde in het hart van een moeder om meerdere kinderen alle liefde te geven van de wereld.

Of zij hem echt als haar eigen kind beschouwt is niet belangrijk. Haar partner, jouw vader, is heel belangrijk voor haar. Belangrijk genoeg om over termen als 'stiefkind' en 'biologisch kind' heen te stappen.

Ik ken de geschiedenis van je vragen. Ik zou je willen adviseren om eens goed te praten met je moeder en je vader over het feit dat je niet weet wat je aan moet met gevoelens van jaloezie. Je broer ligt in het ziekenhuis, alle aandacht gaat even naar hem. Dat heeft niks met stief-/half-/biologische broer-zus relatie te maken. En voor iemand zorgen die in het ziekenhuis ligt, neemt nu eenmaal veel tijd in beslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No kidding. Daar moet je echt overheen komen, Elena, hier ga je heel ongelukkig van worden. Ga eens op jezelf wonen, dan moet je ook eens voor jezelf zorgen en heb je niet zoveel tijd om bezig te zijn met de vraag hoeveel aandacht pappie en mammie je schenken.
Een mens en dus ook een moeder kan van veel mensen houden.
Denk maar eens aan geadopteerde kinderen, daar houden de ouders ook zielsveel van.
Dat jouw moeder zo lief is voor je stiefbroer is heel fijn, zeker, maar misschien ook juist doordat, zijn eigen moeder niet in beeld is.
Dat ze veel aandacht aan hem besteed wil niet zeggen dat ze meer van hem houd dan van jou, maar het is het kind van de man waar ze veel van houd en hij heeft hulp, liefde en aandacht nodig nu en gelukkig kan jou moeder die geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ prachtig gezegd nelly
ik ben zelf een stiefkind en vind het werkelijk waar geweldig wat je moeder doet.

Jouw stiefbroer heeft geen moeder in zijn leven zoals je beschrijft en jouw moeder heeft deze rol weer voor hem ingevuld en zij voelt zich daar ook prettig bij en hij kan het blijkbaar ook waarderen.

Ikzelf heb nooit een goede band met mijn vader gehad, maar mijn stiefvader is echt een toffe gozer. Hij zal werkelijk alles voor mij doen en heeft mij al heel vaak geholpen met verhuizingen en weet ik het wat, als een echte vader.

Er zijn veel gevallen waarbij de stiefouder niks goed kan doen.... dit is de andere kant... die kant is mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik heb zelf geen (stief)kinderen , maar ik kan je welgemeend zeggen dat je bofkont bent met zo'n geweldige moeder ! Ben er zuinig op .

Toegevoegd na 2 minuten:
Foutje ; je EEN bofkont