Is speeddaten ook mogelijk als je onder de 20 jaar bent?

Meestal zie je altijd vanaf 20+ maar ia het voor 18 en 19 jarige ook gewoon mogelijk om te speeddaten?

8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ik snap de vraag niet helemaal.
Natuurlijk is speeddaten niet gekoppeld aan een leeftijd. Wel is het zo dat om praktische reden dat de organisatoren van speeddates grenzen stellen, want je wil wel dat er gelijk waardige leden aan de speeddates mee doen.

Een van de praktische punten is evenveel mannen als vrouwen.
Of alleen mannen of alleen vrouwen en dan wel een even aantal.
Of er zijn maar plek voor 20 mannen tussen de 20 en de 30 en 20 vrouwen tussen de 20 en de 30.

Maar ik zie ook mogelijkheden dat er een speeddate georganiseerd wordt voor de groep 18-19 jaar. Hoe jonger de deelnemers zijn kleiner het leeftijdverschil dient te zijn. Dit kan een reden zijn waarom speeddaten onder de 20 niet werkt, maar is niet meer dan een vermoeden.