Komt het stalkerig over als je een jongen mee uit vraagt en daarna vraagt wanneer en waar etc.?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik heb een week geleden een jongen gevraagt om een keer iets leuks te doen en dat wou hij ook wel. Maar nu een week verder heeft hij niks van zich laten horen. Dus ik stuurde hem een mail om te vragen of hij nog wat wou doen (nog steeds geen antwoord). Vandaar dat ik vraag of het stalkerig overkomt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee hoor, het is meestal juist heel fijn als je duidelijk aangeeft wat je bedoelt en er meteen een setje afspraken bij maakt.
Dus als hij toehapt, vraag je wat hij leuk vindt om te doen, en probeer je er samen uit te komen wat, waar, wanneer, hoe lang. Kun je meteen een leuk gesprekje aanknopen over hobby's en zo.

Hier een stukje droge theorie over 'smart afspraken maken':
Hoe werkt het?
S.M.A.R.T. is een afkorting van:
Specifiek: doelen en afspraken zijn specifiek, geformuleerd in termen van concrete resultaten.
Meetbaar: de doelen en afspraken zijn meetbaar in termen van kwantiteit, kwaliteit, tijd en geld.
Acceptabel: de doelen en afspraken zijn voor jezelf en anderen acceptabel.
Realistisch: de doelen en afspraken zijn realistisch in de zin van haalbaar en uitvoerbaar.
Tijd: er staat een bepaalde tijd voor, zijn voorzien van een (eind)datum.

Helemaal smart hoeft natuurlijk niet want ik kan me voorstellen dat je als het ERG gezellig wordt, niet om 11 uur naar huis wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, ik vind van niet. Het is eerder een praktische vraag. Het kan wel ietwat heftig overkomen als je hem bij de keel grijpt en die vragen in zijn oor schreeuwt. Dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) Grappig! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
alleen als hij op de eerste vraag geantwoord heeft dat hij niet met je uit wil komt het stakerig over, als hij wel met je uit wil is het gewoon praktisch om een tijd en plaats af te spreken, en dat zul je dan toch moeten vragen of voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee da's gewoon interesse. Stalken is als je hem achterna gaat om te kijken wat hij doet EN hij ondervind daar hinder van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keer het om - vertel hem, dat je van plan bent om dan en dan zus of zo te gaan doen, en kijk, of hij daarop reageert met geluiden als : o, wat leuk, of : dat wilde ook ook altijd een keertje doen, of zo...dan is : zullen we sámen gaan? of : heb je zin om méé te gaan? gauw gezegd.....en dat is dus absoluut niet stalkerig.
Je geeft eerder aan, dat je vól plannen zit, en hem er niet voor nodig hebt om leuke dingen te doen, want veel mannen zijn een beetje huiverig om 'geclaimd' te worden, en dat voorkom je daarmee ook gelijk. Plus, dat hij niet hoeft te bedenken, wat jullie zullen gaan doen, en gaat aarzelen, of jij het wel leuk zal vinden...

Veel plezier in elk geval !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt natuurlijk wel een beetje aan je toon, maar als je het luchtig opmerkt tussen een drankje is er geen probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me hooguit kunnen bedenken dat de jongen verlegen is maar als een leuk meisje jou vraagt een keer iets leuks met haar te doen zou ik me vereerd voelen en haarheel moedig en spontaan. erg leuk!
Misschien moet hij nog even aan het idee wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit natuurlijk verschil in de vraag:
"Heb je zin om een keer samen iets leuks te gaan doen?"

of

"Heb je zin om volgende week samen iets leuks te gaan doen?"

Een keer samen iets leuks doen is best een vaag begrip. Want wanneer is een keer. Dan is het voor de ander, -in dit geval de jongen- makkelijk om ja te zeggen omdat "een keer" nog ver weg kan zijn. Als je direct de agenda's trekt wordt het gelijk al een veel duidelijker omlijnd plan.

Jij bent niet stalkerig, jij wilt gewoon duidelijkheid. Hij reageert niet, dus hij is er waarschijnlijk niet aan toe. Wat je zou kunnen doen is hem nog een keer aanspreken en een datum voorstel doen. Als hij dan nog niet reageert wil hij waarschijnlijk toch niet zo graag iets met jou doen als jij dat wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan natuurlijk ook zijn dat hij niet vaak op internet zit...maar als je hem nog een mailtje stuurd kun je ook het volgende doen..Je kunt zeggen dat je 2 kaarten hebt gekregen voor de bioscoop en dat je graag met hem naar een bepaalde film zou gaan.
vraag of hij donderdag of vrijdag zin heeft om mee te gaan...
dan zet je hem misschien wel voor de keuze maar dan zal hij toch wel een antwoord geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet stalkerig. Wel een beetje alsof je een lage eigenwaarde hebt. Na 2x vragen, en nóg geen antwoord, zou ik denken: stik d'rin.