Hoe verander ik mijn gevoelens mbt kuffelen en vreemdgaan?

Mijn vriend is egt een lieverd die voor iedereen het beste wil en iedereen is ook gek op hem, hierdoor zijn er veel vrouwen waarmee hij knuffelt.
Ik ben behoorlijk ouderswets en ik kan er niets aan doen, maar een knuffel voeld voor mij als vreemdgaan. Ik word er echt misselijk van in mijn maag en voel mij voor schut gezed als hij een ander knuffelt in mijn bijzijn.

Hij ziet dat niet zo en vind dat ik hem moet vertrouwen.
Maar dit is een gevoel, wat naar mijn mening weinig tot niets te maken heeft met vertrouwen. Ik voel me er niet slecht bij wanneer hij met een andere vrouw lacht, praat, afspreekt, of wat dan ook.

Het is puur dat fysieke waar ik mij echt super rot door voel als hij dat doet.
Ik probeer er al een jaar tegen te vechten, maar dat lukt niet en hij wil zich zelf zijn en dus moet ik van hem accepteren dat hij knuffelt of een ander zoeken.

Ik voel mij echt rot en weet even geen oplossing, misschien iemand anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Het spijt me als ik het misschien wat hard zeg, maar iemand die geen rekening houdt met mijn gevoelens, zou ik liever kwijt als rijk zijn. Mijn advies: Probeer er nog éèn keer een gesprek met hem aan te gaan en dit probleem aan te kaarten, en mocht dat tot niks leiden dan zou ik het wel weten.... het zal beslist pijnlijk zijn, maar waarschijnlijk voel je je uiteindelijk een stuk beter. (En ik spreek uit ervaring!) Heel veel sterkte de komende tijd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bent op een goed punt, door je vraag hoe verander IK MIJN gevoelens, dat is geen verwijt aan hem, maar erkenning van je eigen zwakke kant. Verwijten heeft ook geen zin, hij doet niets verkeerd, hij knuffelt graag, maar dat is dan ook alles. Mogelijk ben je hierdoor juist op hem gevallen. Ga eens opschrijven wanneer je die gevoelens hebt en bedenk een uur later of het terecht was of niet, zo krijg je inzicht in je eigen gedachten hierover. Werk ook aan jezelf, vind je jezelf leuk genoeg voor hem? Zo niet werk daaraan, voel je weer vrouw, hou van jezelf. Dat is natuurlijk makkelijk praten voor mij, maar jij moet het doen. Koop eens leuke kleding en lingerie en desnoods die mooie hoge hakken, laat je haar eens anders doen en koop een nieuwe lipstick, als je dat aantrekt als hij thuiskomt, dan verras je hem en voel je je top vrouw. Misschien is er voor jou een andere manier om dat gevoel naar boven te krijgen, hoe je het doet doe je het, dat maakt niet zoveel uit. Werk aan je zelfvertrouwen: Ga voor de spiegel staan en noem alles op wat je leuk vind aan jezelf, maar ook wat jouw sterke punten zijn als zijn vriendin (ik heb mooie ogen, mooie benen en een mooie stem, ik kan lekker koken, ik laat hem lachen, ik geniet van het samen zijn met hem), negeer de negatieve punten. Je doet dit net zo lang totdat je het zelf gelooft. Herhaal dit regelmatig. En dan, blijf praten met je vriend over je gevoel, laat toe dat hij je helpt, dit kan bijvoorbeeld door je wat vaker in het openbaar te knuffelen, wat vaker zeggen hoe mooi en lief je bent. Laat de gesprekken over jouw gevoel gaan, zonder hem te veroordelen, het gaat alleen om jou. Maak hem dat ook duidelijk, dat je gewoon iemand nodig hebt om mee te praten, om je gevoelens mee te delen en iemand die je steunt.
Grote kans dat je er op een dag uitkomt, zo niet zoek dan gespecialiseerde hulp, dat begint bij je huisarts.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier valt weinig aan toe te voegen, top antwoord! Als ik zou kunnen kreeg je van mij een +je
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuke reactie kipje 78, bedankt.
Beste Zonnetje,

Is het niet mogelijk dat jullie tot een bepaald compromis komen, dat jullie met elkaar gaan bespreken om beiden te proberen wat water bij de wijn te doen?
Bijvoorbeeld door voor een bepaalde proefperiode af te spreken dat hij minder knuffelt met anderen, dus nog wel knuffelen, maar minder en ook op een manier die minder verontrustend voor jou is, en dat jij van jouw kant probeert voor ogen te houden dat hij er verder niets mee bedoelt in de vorm van jouw ontrouw zijn, vreemd gaan etc. en dat je bijvoorbeeld situaties waarvan je weet dat hij zijn (aangepaste) knuffelgedrag vertoont, probeert in te vullen op je eigen manier, dus met iets anders bezig (proberen te) zijn, eventueel weg te gaan etc.
Jullie zouden kunnen afspreken dit 'water bij de wijn doen' een bepaalde tijd vol te houden, b.v. een week. Praat er dan na die periode op een rustig moment met elkaar over, wat jullie er van vonden, wat bepaalde positieve/onprettige gevoelens bij jullie opriep, welke vragen bij jou en hem opkwamen, etc. Als dat naar jullie beider tevrenheid goed verliep, doe het dan na onderling overleg na een tijdje weer een keertje en dan b.v. 2 weken. Als dat goed verlopen is, doe je het voor 3 weken etc. Misschien merken zowel jij als je vriend een positieve verandering bij jezelf waardoor het gemakkelijker wordt voor jou, hem of jullie beiden, er mee om te gaan en het naar jullie eigen behoefte verder 'bij te schaven'.

Veel succes jullie beiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is bijna grappig als je ziet hoe in koppels combinaties gevormd worden waarbij de één de ander precies op de "zere plek" weet te raken. bij jou is dat je eigen onzekerheid en tekort aan zelfwaardegevoel. Nu is dat helemaal geen verwijt iedereen heeft dingen waarmee hij/zij worstelt. Het is prima dat je dat ook van jezelf ziet.
Maar ondertussen lijd je wel onder zijn gedrag, en voelt je wellicht ook verveeld over je eigen gevoel. MIjn tip
- aanvaard je eigen gevoel. okee je bent jaloers en bang en... Maar dat is helemaal okee. hou van jezelf zoals je bent, want dat is het fundament van al je problemen op dit moment.
- het is ook okee dat hij andere vrouwen knuffelt. ik zie er eigenlijk ook geen graten in, al ken ik hem natuurlijk niet. er zijn mensen die lichamelijker zijn dan anderen, en in onze cultuur is lichamelijkheid vaak gekoppeld aan seks. Dat hoeft zo zeker niet te zijn ook niet bij het andere geslacht. het is onze (jouw) programmering. hij geeft je de kans om daarvan af te raken.
- ik heb de indruk dat hij je wel begrijpt. dus kan je met hem ook gerust praten over je onzekerheid. maar benadruk dat ook niet té sterk, zodat hij nog ademruimte heeft.
als hij het de normaalste zaak van de wereld vind om vele mensen te knuffelen, zal hij zich minder goed voelen als hij dat niet meer kan doen. dus als het voor jou lukt lààt hem doen. maar als je het er echt moeilijk mee hebt, zeg het dan ook gewoon.
en voor alle zekerheid :
- observeer eens precies wat er gebeurt, met jou met hem.... observeer precies wàt bij jou het gevoel van onzekerheid aanwakkert. wat doet hij, hoe reageren de "geknuffelden", hoe voel jij je... heel soms kan er een alarmbelletje rinkelen omdat je onbewust iets opmerkt. het kan iets bij hem zijn, maar ook iets bij anderen of bij jou. Heb je een grotere onzekerheid tegenover één welbepaald iemand ? of voel je je altijd onzeker, gelijk wie hij knuffelt? analyseer het eens, zo kom je erachter of het over angst of intuïtie gaat.
liveisgreat
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat de "knuffelbeer" rustig alleen verder knuffelen.Iemand die steeds maar andere vrouwen moet knuffelen,is niet te betrouwen. Voor sommige mensen is knuffelen bijna hetzelfde als sex hebben! Lozen dus die pampelaar!
liveisgreat
9 jaar geleden
er is knuffelen en knuffelen. als hij met andere vrouwen tongkust en naar hun "vrouwelijke delen" grijpt dan gaat dat te ver.
gewoon even "huggen" is dan weer geen ramp. in zijn familie werd er misschien gewoon veel geknuffeld.
vraagsteller moet analyseren of het haar angst is of haar intuïtie die alarm slaat. ik denk "haar angst". maar zij alleen kan inschatten of dit inderdaad zo is.
en waarom moet je iemand die niet aan je verwachtingen beantwoordt ineens "lozen"? veel kans dat je - als je onzeker bent - de uitdaging weer op een andere manier krijgt om je zekerder te gaan voelen. dus hier moet vraagsteller even door en haar onzekerheid facen. niet bekampen, er is niks mis met onzekerheid. gewoon aanvaarden. het is zo. zij heeft haar geschiedenis die die onzekerheid teweeg bracht. als je zeker van jezelf en je eigenwaarde bent kan de ander doen wat hij/zij wil, je zal je niet bedreigd voelen.
vraagsteller moet zelf bepalen in hoeverre ze het knuffelen aan kan. maar het is hem niet verboden te knuffelen. wie liefheeft laat vrij.
en idd... als vraagsteller extreem ongelukkig wordt van het knuffelen hoeft ze hem niet te veranderen, maar kan besluiten dat ze dit niet aankan en weggaan. maar dat is toch wel een laatste stap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+