Hoe komt het dat vrouwen doorgaan als veel mannen het al opgeven?

Onze jongste zoon heeft een behoorlijke handicap en woont nu niet meer thuis.
Maar toen hij nog wel thuis woonde was dat heel zwaar en moeilijk.
Waar ik soms even wegliep omdat ik het niet meer aankon, bleef mijn vrouw onvermoeid doorgaan.
Ook in andere gezinnen zie ik het heel vaak dat vrouwen maar door blijven gaan, terwijl mannen uitgeteld zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vrouwen zijn zelf al beter in emoties uiten en daarmee omgaan, terwijl mannen dat niet of minder goed kunnen. Ik denk dat daar het vooral mee te maken heeft.

Dat zit in de vrouwen ingebakken. Van oudsher zorgen de vrouwen voor de nakomelingen. Die gaan ongelooflijk ver als het gaat om beschermen van hun nakomelingen, kunnen zichzelf daarbij volkomen wegcijferen. Als dit niet zo was geweest had de mensheid er wellicht niet zo florissant bijgestaan qua aantal. Een slimme truc van de genen. Sommige vrouwen zijn als racepaarden die zich liever doodlopen dan op te geven als het om hun kinderen gaat. Je ziet dan ook dat als die vrouwen eindelijk instorten, ze wel een langere tijd nodig hebben dan mannen om weer op de been te komen. Als mannen zich vroeger zover zouden hebben laten uitputten, dan zou hun gezin veel meer gevaar hebben gelopen, omdat ze hun niet goed konden verdedigen. Om goed te kunnen verdedigen moet je enigszins fit zijn. Slimme truc van de genen dus. Er zijn natuurlijk verschillen sommige vrouwen hebben het meer dan anderen en datzelfde geldt voor de mannen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100