Waarom moeten kinderen hun ouders respecteren maar anders om niet?

Mijn moeder heeft een probleem met iets wat mij aan gaat. Maar ze laat er niets over los. Sinds de donderdag voor kerst heb ik al geen contact meer met haar heb geprobeerd op oudjaarsdag te bellen maar ik kreeg 3 woorden uit haar. Ze verwacht nu van mij dat ik haar gaat vragen wat er is. Terwijl ik zelf heb van jij hebt een probleeem en je wilt niet zeggen wat het is..dus jouw probleem. Maar ze zegt zelf altijd dat je alles moet kunnen zeggen....

Toegevoegd na 2 uur:
Ik wil er even aan toevoegen dat het ieder jaar zo is rond deze tijd en dan gaat het weer goed tot moederdag en dan begint het weer... Zij heeft een bepaalde verwachting van mij en mijn broers die we soms niet waar kunnen maken. Zo heb ik ook een broer ver in Belgie wonen. Ze heeft een kerst kaart gestuurd met de mededeling dat hij eens contact op moet nemen. Dat heeft hij gedaan, nou kan hij op geen enkele manier contact met haar krijgen. O hij vind haar vaag...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat ze je hebben opgevoed en dingen voor je opofferen. Maar dit neemt echter niet weg dat zij zo met je om kunnen gaan hoor. Mijn moeder heeft ook een probleem waar ze niks over los laat, schijnt dus waarschijnlijk nu zo te zijn dat ik een andere vader heb? Ik vind dat je respect moet hebben als iemand eerlijk is, of het nou je moeder of je kind is, je buurman of je leraar. Overigens als je moeder met een probleem zit die jou aangaat, is het probleem van jullie beide, want ik neem aan dat je van haar houdt. Misschien moet je maar haar de tijd geven en gewoon niet meer erop aandringen dat ze vanzelf wel loslaat als de tijd rijp is. Tot die tijd, geniet van je moeder, je hebt er maar 1 ;-)

Natuurlijk moeten ouders hun kinderen ook respecteren, maar wijsheid komt met de jaren....... Dit lijkt me een communicatieprobleem, maar waar de oorzaak ligt weten we niet. Hoe op te lossen lijkt me via GV niet mogelijk. Misschien moet je een soort bemiddelaar inschakelen.

Als het goed is respecteer je elkaar lijkt mij. Met ieders min en juist plus punten. Als er verwachtingen zijn naar elkaar toe die niet uitkomen wekt dat teleurstellingen op. Ik denk dat er goed gepraat moet worden. En is het handig dat ieders verwachtingen uitgesproken moeten worden. En dat er duidelijk gezegd moet worden waar je wel en niet aan kan voldoen. Komop je hebt maar 1 moeder, ze is ook een mens met haar foutjes. Gooi het open, ga voor openheid. Als er 1 schaap over de dam is... De openheid geldt ook voor jou en je moeder en de rest van de familie. Organiseer een avond of een dag om bijeen te komen, bespreek ieders verwachtingen. Eindig met een gezellig etentje met elkaar. Dat dingen maar duidelijk zijn en kan je verder genieten van je leven en respect hebben voor elkaars verwachtingen. Zonder dat er teleurstellingen blijven. Ik wens je veel succes.

Wederzijds respect is een must in ieder gezin, en van daaruit in ieder leefgroep, werkgroep enz. Geen enkele ouder hoort zich hieraan te onttrekken. Bij het lezen van jouw verhaal bekroop mij het gevoel, van, heeft je moeder last van een winterdip, depressies, Het is wel frappant dat dit in deze tijd optreedt. Mijn idee, probeer haar naar een vertrouwens persoon te krijgen voor hulp.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100