Ik wil gaan samenwonen, maar mijn partner haat katten, wat te doen?

Ik heb 2 katten( kindjes ) mijn partner haat katten, nu willen we samenwonen..help!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij heeft een heel groot huis, en hij wil ze in een bench doen als we weg gaan, da vind ik zielig, hij mag ook niet in de garage en bijkeuken van mijn vriend, mn katten zijn al 4, kun je ze dan nog dingen afleren? Nu komt t opneer da we wel kunnen samenwonen maar katten weg, ik heb ze al zolang dan kan ik ze niet zomaar afstaan, da kan ik egt niet?? Wat nu?? Helphelp!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (17)

haten is denk ik wel een groot woord maar je katten wegdoen ??? nooit
Hij verdraagt ze maar en zolang hij ze met rust laat dan is er niets loos.
kan me voorstellen dat ie ze niet in bed wel hebben
dat is de enige concessie die ik zou maken vraag me af of je katten daar problemen mee hebben.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij haat ze zegt ie ook zelf, hij zegt ook altijd kutkatten!! En hij wil ze als we gaan werken in een bench doen, da vin ik egt tu zielig, en van mij mogen de katten ook nie boven komen, dus dat is 't probleem niet.. Ik wil gewoon eigelijk geen keus hoeven en willen maken tussen hem en mijn katten en die word nu wel zo gesteld.. Pff...
capthavoc
12 jaar geleden
hallo zeg as ie van je houdt moet ie het maar pikken vind ik
heeft ie het uberhaupt wel geprobeerd ??? met ze om te gaan ?
katten in een bench ? bah dat is dodelijk voor katten vindt ik
Ik snap niet dat iemand niet van katten kan houden
dat je wellicht een of ander schilderij of lelijke stoel weg moet doen dat kan ik snappen maar dieren ? zeg maar it's a package deal schat
kan ie hoog en laag springen en wie weet went hij er wel aan liefde overwint alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet gaan samenwonen is ook nog een optie, deze vraag laat duidelijk zien hoe weinig respect VS heeft tegenover haar vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of andersom theodbn...
Onder voorwaarden gaan samenwonen! Hij hoeft niet van ze te gaan houden, maar hij moet jouw 'kindjes' wel respecteren. Maak afspraken dat jij alle zorg voor ze neemt en beding dat hij ze in zijn/jullie leefruimte tollereert. Als hij heel veel van je houdt heeft hij dit voor je over!

Toegevoegd na 43 minuten:
Er zijn ook vast hobbies/liefdes die jij van hem niet zo geweldig vindt, dingen die van jou niet hoeven. Leg deze liefdes naast elkaar en probeer elkaar te begrijpen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het huis is van hem, en ik ga bij hem wonen, ene kant snap ik hem wel, dat hij bang is, dat mijn 2 kleintjes dingen uithalen wa nie mag, die kans zit er altijd in, en heb m ook idd gezegt dat hij me moet vertrouwen en dat ik alle verantwoording op me neem maar hij wil ze liever nie als wel hebben. Maar die 2 zijn mijn 2 kindjes zeg maar, en hij snapt nie dat ik ze als mijn 2 kleintjes behandel, een dier is n dier zegt ie... Tog so onmenselijk, so zonder enig gevoel.. Grr.. Dus denk dat ik tog n keus moet maken hem f mijn katjes, en dan wordt t uit eindelijk tog mijn 2 kindjes... ;( ;( of hij moet met n oplossing komen
noki
12 jaar geleden
Er zijn ook vast hobbies/liefdes die jij van hem niet zo geweldig vindt, dingen die van jou niet hoeven. Leg deze liefdes naast elkaar en probeer elkaar te begrijpen.
De katten waren er , neem ik aan tenminste, al vóór dat je partner op de proppen kwam. Jij met je katten is dus een dubbelverpakking : hij wist dit vanaf het begin.

Hoe kan iemand nou een hele diersoort haten? Ieder dier is toch een individu : geen 2 katten zijn hetzelfde.....Een mens die niet van dieren houdt, ze zelfs háát : wat zegt dit over die man?

Als ik het goed begrijp, mogen je katten dus helemaal het huis niet in? De garage en de bijkeuken incluis? Moeten het dan een soort veredelde zwerfkatten worden?

Meid, ik zou hier nog maar eens héél erg over nadenken...

Een man, die zó weinig verdraagzaam is, en blijkbaar geen vertedering kent voor levende, ademende, van een mens afhankelijke wezentjes : wil je daar je leven mee gaan delen?
Mogen evt. kindjes straks ook niet uit de box, of wil hij ze vastbinden in een buggy tot hun vierde, als jullie op pad gaan?

Ik zou mijn favoriete cd's niet eens wegstoppen voor een man, laat stáán, dat ik mijn huisdieren voor hem zou afstaan. Never nooit!!!

Die man moet dolblij zijn, dat jij met hem wil gaan samenwonen in zijn grote, prachtige huis. Hij moet met open armen klaar staan voor alles, waar jij van houdt, je oude barbies, je roze spiegel, je meubeltjes waar je erg aan gehecht bent....én zéker je 'kindjes'!!!!!

Zo niet : meis, begin er niet aan!!
Een man met een snoeischaar, die het allemaal wel even naar zijn hand zal gaan zetten, is géén partnermateriaal!!! Hij zal aan je rond gaan hakken tot je jezelf een deurmat voelt.
En dat is niet iets, waar je met open ogen aan zou moeten beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal wat je zegt, de katjes zijn egt alles voor me idd, en ik snap hem wel, maar zeker hoe jij 't zegt daar ben ik ook zeker mee eens... Alleen die keuze had ik gehoopt, dat ik die nooit voor me eigen hoefde te maken. Hij is eigelijk alles voor me, maar die katjes waren er eerder als hem dus jha.. En als k voor mn katjes kies, die hou ik zeker bij me, en stel da k ( dan ben ik egt gek )( zo gek ben k uit eindelijk tog niet ) voor mijn vriend kies en mijn katjes weg doe, en dan dumpt ie me daarna, stel... Dan ben ik ze alle 2 kwijt... Dus.. Pff.. Wa moeijk dit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er iemand aan het dumpen zou moeten slaan, ben jij het : wendyke : alleen het feit al, dat je al vóór je gaat samenwonen rekening houdt met het feit, dat hij je misschien gaat dumpen, zo ga je toch niet je toekomst tegemoet?
Je zou het gevoel moeten hebben, dat er nooit meer iemand anders ook maar in de verste verte zoveel van jou zal kunnen houden als je vriend : als je nu dit gevoel al niet hebt, dan begin je er toch niet aan????
In elk geval nog wáchten, en nadenken, en goed kijken naar de man, die misschien jouw levenspartner zou worden!!! Samenwonen kan altijd nog, en het is een hele grote stap, waar je echt heel goed over na moet denken.
De weg terug is een héél verdrietige : beter even nu verdrietig zijn zonder hem, dan héél lang mét hem!!!
Rieneke1
12 jaar geleden
juist nieuwsgierig, dikke plus!
deze man zal het niet bij de katjes laten, maar alles zal naar zijn wil moeten gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nieuwsgierig laat ons van die partner nu ook geen gedoodverfde boeman maken omdat hij nog niet in staat is om van katten te houden hé maar toch ben ik het fundamenteel eens dat dit katten-verdict slechts de eerste beknotting op Wendykes vrijheid is.
Of wij haar met onze woorden tot dat Inzicht kunnen brengen zal de toekomst uitwijzen.
Wendyke komt er hoe dan ook vanzelf wel achter dat hier veel goeie raad gegeven werd op haar tot DIEP nadenken stemmende goeie vraag. Dus ook van mij een + voor jouw ludieke en doordachte antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ de man van je leven, houdt van jou met alles van jou erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laten we het 'boeman' vervangen voor 'feiten'. iemand die van je houd zal op gemotiveerd zijn initiatief nemen om accepteren, respect en aanvaarden mogelijk te maken, dan niet naar een compromis te zoeken. samenwonen is investeren in je relatie en toekomst SAMEN, waarbij je niets van een ander afpakt (dan wel letterlijk, dan wel figuurlijk) iets wat een ander dierbaar is, daar ben je niet negatief over. (je #praat# dus niet over die KUTKATTEN en je #noemt# ze geen KUTKATTEN) een partner is niet bij je op bezoek maar die is net zo goed #thuis# zodat je niet spreekt over 'het is mijn woning, 'dus'..... iemand die vaardigheden mist die in het algemeen niet bevorderlijk zijn voor een relatie is niet per definitie egoistisch, een boeman etc. het is nog steeds wel iemand die de ander beknopt in zijn vrijheid. een partner accepteer je in zijn/haar geheel ALS je een partner accepteert (je hebt dus een keuze gelukkig)
je gaat geen mindere punten deleten, laat staan dingen afdwingen. als je partner empatisch zou zijn dan zou hij geen dingen van je afpakken omdat hij weet dat je je ongelukkig zou voelen en #hij# daarvan #de# oorzaak is. dit staat weer los van dat het geen lieve vriend kan zijn uiteraard. de vraag is dus eigenlijk 'wat laat jij toe' ook al vind je je vriend en je katten nog zo lief. hopelijk kunnen we met onze inzichten duidelijkheden schappen zodat de vraagsteller dingen helder kan krijgen. het valt niet mee om te #moeten# kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucalypje : wow!!!!!
Hoebedoelu : recht voor zun raap......
Respect, vrouw : wát een heldere lijst-van-feiten als recept voor een wederzijds in evenwicht zijnde relatie!!!! Mijn dikke compliment voor deze reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#bloos# dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Die man moet dolblij zijn, dat jij met hem wil gaan samenwonen in zijn grote, prachtige huis. Hij moet met open armen klaar staan voor alles, waar jij van houdt, je oude barbies, je roze spiegel, je meubeltjes waar je erg aan gehecht bent….én zéker je ‘kindjes’!!!!!" U zegt????? Als man denk ik dan meteen, geen handvol maar een landvol. Een relatie is geven en nemen, hier lijkt het dat de man dolblij moet zijn dat katten bij hem door de strot geduwd worden, dieren waarvan hij moet houden omdat mevrouw dat wil!!!! Katten die de plek van een kind in nemen. Denk dat VS nog eens diep moet nadenken en dan een keus moet maken, een persoon die je in goede en slechte tijden kan steunen of enkel een levende knuffel in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geven en nemen idd.
en geven doe je niet door iets wat een ander liefheeft KUT te noemen, eisen te stellen, en mogelijk oplossingen (lees: COMPROMIS) af te doen met 'nee' ik wil het niet. en als jij bang bent dat er een lading speelgoed en prinsessen roze mee komt denk ik dat je dingen een beetje uit zijn verband gaat halen. slechte tijden creeren door domweg te verbieden is hele lastig steunen voor dezelfde partner denk je ook niet? een relatie is water bij de wijn doen, SAMEN zoeken naar een oplossing. hij HAAT de katten en heeft dus geen last van allergie. als 2 mensen bij elkaar kruipen kom je dit soort dingen tegen. mag de man wel een ander dingen door haar strot duwen (katten wegdoen) omdat hij iets NIET wil? mensen die van elkaar houden zijn over het algemeen wel dolblij als ze samen wonen, en ze ontvangen ELKAAR met open armen. bij een ongezonde relatie of strubbelingen zal dit niet het geval zijn, en dan is je reactie begrijpelijk. en als de man zijn wil geen wet is lijkt het me idd verstandiger als deze zicht gaat focussen op het land vol. hij geeft daar meteen een heel duidelijk signaal af, dus zou zo'n man bijzonder veel plezier wensen en motiveren om vooral verder te kijken. (op zo'n vent zit toch nietmand te wachten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theodbn : ik begrijp je reactie niet helemaal : als je gaat samenwonen, lijkt het mij normaal, dat ieder zijn/haar lievelingsspulletjes meeneemt, om het 'thuis' te laten voelen. Zijn spoortrein met huisjes, tunnels, bomen en bergen, haar barbiepoppen, zijn verzameling hengels of biljartkeuen, haar stoeltje waarin Oma altijd zat bij het voorlezen....Ik ken geen van de twee mensen in kwestie, dus weet absoluut niet, wat voor wie echt belangrijk is om een gemeenschappelijk 'thuis' te maken : alleen, dat Wendyke 2 katten heeft, langer dan dat ze haar vriend kent, en dat die vriend absoluut geen ruimte of begrip heeft voor twee levende wezentjes, die een heleboel dagen/uren/avonden gevuld hebben met een warme, ademende aanwezigheid, en die misschien in een gemeenschappelijke woning zullen verharen, kotsen, de bank 'tekenen', en verder gaan met liefde en warmte geven, als ze maar half de kans krijgen...Die het leven van zijn toekomstige partner kleur en fleur gegeven hebben vóór hij op het tapijt verscheen, en die hij afdoet met 'kutkatten', die in een bench gestopt moeten worden, of nog liever afgedankt. Katten, die de plaats van een kind innemen, zeg je, en dit klinkt bijna verwijtend....ja, een huisdier kan voor iemand, die om welke reden dan ook geen kind heeft of kan krijgen, of domweg alleen woont, een gapend-lege plek invullen.
Als je dat niet begrijpt, heb je (gelukkig voor jou!!) blijkbaar nog niet veel eenzaamheid gekend.... En de steun, die jij de toekomstige partner van Wendyke toedicht : ik moet het eerst nog zien.....het zou kunnen zijn : his way, or the highway. En dat is nét zo iets onverzettelijks als 'geen handvol maar een landvol' : met dít verschil, dat er bij voorbaat drie verliezers zijn : 2 katten, en Wendyke.....zoals al eerder opgemerkt : wegdoen geeft enorme pijn en schuldgevoelens, meenemen geeft enorme spanning of zij alles in de hand kan houden( kan natuurlijk niet, bij dieren....) - hoe dan ook : zij wordt voor een oneerlijke keuze gesteld - waar ik 'steun' van hem geheel en al in mis!! Ik ben benieuwd naar een mannelijk-invoelend antwoord, ipv een macho-standpunt van jou!!! Want door strotten wordt niets geduwd, als ik me niet vergis.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt er dus op neer dat de man al zijn bij elkaar gespaarde goederen moet op offeren aan 2 katten!!!! Katten die in een nieuwe omgeving altijd overal aan krabben en als ze niet geholpen zijn besproeien om hun territorium uit te zetten!! Kom op zeg, dit is van de zotte, Wendy moet nadenken wat ze wil, een relatie met een mens of een relatie met 2 katten. Lees ook dit is: "tussen de woonkamer en bijkeuken en tussen de bijkeuken en garage zit n deur en ze mogen als we zijn werken niet in de woonkamer maar v mij mogen ze dan wel in de bijkeuken en garage, maar hij zegt dan gewoon kei hard da de garage geen kattenplaats is, terwijl ik weet als je 2 katten in een kleine bijkeuken zet, dat er dan een kans is dat ze eruit willen en de deur bekrassen." Tekst van Wendy zelf, hieruit blijkt dat de twee katten wel in de bijkeuken mogen verblijven, iets dat zij niet wil omdat dan de deuren bekrast worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eucalypje Wat ik aan wil geven is dat jullie hier de man als de slechterik afschilderen omdat hij de twee katten niet wil nemen, er wordt nergens gesproken van wat hij allemaal moet inleveren echter hij wil niet alles inleveren en als ze niet thuis zijn moeten de katten ergens opgesloten worden waar ze weinig tot geen schade toe kunnen brengen, zie het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij wil niets in leveren en dat is nu net het probleem.
zie het los van de katten icm met zijn motivatie om dingen op te lossen, met een idee te komen etc. als je samen gaat wonen moet je 'inleveren'. een stuk vrijheid, privacy, je moet gaan overleggen, rekening houden met elkaar etc. de ene gaat het makkelijker af dan de anderen, maar dat maakt iemand nog geen slechterik. ik keur enkel de manier af waarop het gebeurd (puur afgaande op het verhaal van de vraagsteller) als ie geen katten in huis wil zou hij ook een deel van de schuur kunnen afzetten met een uitgang naar buiten waar hij een hok kan maken voor de dieren waar ze niet kunnen ontsnappen, om maar een voorbeeldje te noemen. (als je niet wil werken aan een oplossing kan je wel zeuren over minder ruimte in schuur en tuin, maar ja, het is inleveren van beide kanten want de vraagsteller zou de katten het liefst in huis houden: elkaar tegemoet komen dus zonder ieder op een eiland te zitten emmeren 'ja maar JIJ......bla bla, yek yek)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"hij wil niets in leveren en dat is nu net het probleem" Daar weet je totaal niets van. Je kent alleen het verhaaltje over de katten en voor de rest niets, ze heeft zelfs niet aangegeven wat de werkelijke reden is waarom hij zo reageert. Je hoort een éénzijdig verhaal en daar trek je conclusies uit, totaal verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij de vriend in kwestie theo? :P
als ie geen respect heeft voor je katten , heeft ie geen respect voor jou!
En jij dan? Nu dat je hebt ''mister right'' gevonden, ga je nu je beste vrienden weg gooien????
Sorry maar je bent geen dierenliefhebster! Dieren zijn leven wezen, ze voelen, lijden ....en ze houden van jou ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, da doe ik zeker niet, mijn katjes waren der eerder als hij, en mijn katjes zijn mijn alles.. Ik hou super veel van hem maar hij verklaart me. Voor gek dat ik zo om mijn kindjes geef en dat ik ze als prinsessen behandel..hij gaat zeker niet voor mijn 2 kleintjes, en ik ben egt zeker wel een dierenliefhebber, hij zeker niet, dus hopen dat er een oplossing is, of dat hij die een vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, wendyke : je stelt je té afhankelijk op ten opzichte van hem....een oplossing 'is', of hij die vindt.....je geeft hem veel te veel macht over jou en je leven!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
respect voor de katten is niet noodzakelijk, hij kan ze wel accepteren omdat hij respect heeft voor de vraagsteller (en dat respect, acceptatie en aanvaarding lijken mij niet bepaald zijn sterkste punten) :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eucalypje. Mis toch ook een stuk respect richting de man, ze schrijft duidelijk dat de katten haar meer betekenen dan hij, denk dat VS nog helemaal niet toe is aan een relatie.
Never nooit niet dat ik mijn katten weg zou doen! Hij accepteert maar dat jij die katten hebt. En ja het zijn levende beesten, die kunnen dingen omgooien en verharen nou eenmaal. Dat heeft hij allemaal te accepteren, zo niet...dan zou mijn beslissing al duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het niet beter kunnen zeggen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu zijn het de katten, straks is het een meubel wat ze mee wil nemen, miss later de kleding die ze draagt, wat ze doet, denkt zegt etc.
Inderdaad wat nu?!

Punt is wat Jij het belangrijkste vindt.
Ga in gedachten een aantal scenario's af.

Bedenk je wat het met jou zal doen als jij jouw vriend zijn zin geeft. Hoe lang ga jij je daar écht gelukkig bij voelen en welke garantie geeft het weg doen van de katten op een geslaagde relatie? Wat is de volgende eis van jouw vriend?

Bedenk je vervolgens hoe jij je gaat voelen als je niet bij hem gaat wonen en jouw katten houdt. Misschien voel jij je dan een beetje triest omdat er van samenwonen nog niks in huis komt maar je kan voor jezelf wel zeggen dat je je niet hebt laten manipuleren door iemand die niet begrijpt dat jij en jouw katten een vertrouwensband hebben opgebouwd.

Bedenk eventueel een tussenoplossing. Dat jij voor een proefperiode van 1 maand bij jouw vriend gaat wonen en de katten gedurende die tijd onderbrengt bij iemand die er écht heel goed voor zorgt en waar jij geregeld langs kan gaan om de band te onderhouden. Indien jij de band met jouw katten verwaarloost dan kan jij wel degelijk zonder hen leven terwijl je nu denkt van niet.

Let ook eens heel goed op jouw gevoelens terwijl je deze scenario's leest. Van zodra je enige vorm van weerstand voelt dan is dat soort oplossing op dit moment niet de juiste oplossing voor jou.

Ga niet over één nacht ijs want dieren hebben soms meer impact in ons leven dan we aanvankelijk vermoeden en ze weg doen omdat iemand anders dat vraagt is in feite een stukje van jezelf verloochenen. Als je écht van die dieren houdt dan vraagt jouw vriend als het ware om jouw kinderen ofwel af te staan aan vreemden ofwel de gevangenis of de kelder in. Dit wil niet zeggen dat jouw vriend een slechte man is hoor, verre van. Iedereen heeft limieten. Maar als jouw band met die dieren écht diep gaat dan gaat het wegdoen van die beestjes, of het opsluiten in een bench, op korte of lange termijn enkel maar voor extra spanningen zorgen.

Zorg gewoon dat je later niet te vaak moet zeggen:
"had ik maar wat langer nagedacht en beter naar mijn gevoel geluisterd."

Wij kunnen met zijn allen onze mening geven maar Jij bent uiteindelijk die naar jouw innerlijke stem moet luisteren en voor jezelf moet beslissen welke risico's je wel of niet wenst te nemen.

Succes ermee en geef die poezen een héééle dikke knuffel van me...
MMmmmmm... ja hoor, ik ben een ongelooflijke dierenvriend, bij mij zijn katten van harte Welkom!
Maar ik kan jouw vriend uiteraard niet vervangen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de katten een maand op proef weg? Je vriend moet de katten en jou een maand op proef in huis nemen, zorg wel dat je terug kunt naar je eigen woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat nu als het de vriend beter bevalt? is het het geen uitstel van executie? iemand tegemoet komen helemaal okay, maar iemand tegemoet komen omdat dit een eis is en vervolgens te kijken hoe dit bevalt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eureca lypje,
eu... calypje ;-) Uiteraard kan dit uitstel van executie betekenen maar als Wendyke aangeeft dat ze de katten niet definitief wil wegdoen en ze blijkbaar ook dermate van haar vriend houdt (of onbewust emotioneel aan hem geklit zit - dat kan ook) dan moet ze één en ander in praktijk kunnen ervaren omdat de vriend nu eenmaal niet onverdeeld happy kan zijn met de katten. Soms kan een maand samen wonen heel wat rare/nare trekjes van de ander aan het licht brengen en misschien wil Wendyke dan toch liever alleen blijven wonen met de katten
of
Misschien wil de vriend zijn katteneis wel milderen omdat hij Wendyke niet graag ziet vertrekken na een maand. Al lijkt me die laatste optie een ver-van-mijn-bed-show... de wonderen zijn de wereld nooit uit. Zoals ik elders reeds schreef... wij kunnen hier enkel onze mening geven op basis van wat Wendyke ons vertelt en verder zal Wendyke het zelf moeten oplossen door uit elke reactie datgene te halen wat haar goed dunkt. Iedereen heeft vanuit zijn of haar standpunt gelijk maar het is Wendyke die knopen zal moeten leren door hakken door trouw te blijven aan zichzelf en in haar geval komt dat er op neer dat ze vanuit een bepaalde vorm van Liefde de verantwoordelijkheid wenst blijven op te nemen voor die katten. @crea
Ik begreep jouw reactie eerst niet maar nu ik ze herlees valt mijnen eurodollar ;-)
Ja zo zou je het inderdaad ook kunnen aanpakken. Dat is zelfs een beter voorstel dan het mijne. Dikke + voor deze reactie ;-) Fijn weekend nog!
Voorlopig zou ik nog helemaal NIET gaan samenwonen.
Ik neem aan dat je de katten al had voordat je je partner leerde kennen.
Hij wist dus dat je katten had, dus ik vind het een hele egoïstische eis om je katten weg te doen.
Je kunt ook niet je katten zomaar alleen in een garage of bijkeuken stoppen als ze nu overal mogen komen.
Laat hem maar even in zijn sop gaar koken, jij kun ook je eisen stellen, dit uit liefde voor je katten die je altijd al had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij moet je nemen zoals je bent met alles er op en eraan,dus ook met die twee katten.Hij wist waar hij mee begon toen hij jou leerde kennen en een relatie met je aanging.En als jullie willen samenwonen zal hij die katten ook moeten accepteren.Doet hij dit niet is de kans groot dat hij ze op een dag naar een asiel brengt of ze laat weglopen of brengt(ergens loost).Ik zou hem voor het blok zetten hij accepteert jou met die katten of anders maar niet.Want zometeen wil hij een grote hond en dan zou jij dat maar wel moeten accepteren omdat het ZIJN keus is,nou mooi niet.Als ie van je houd neem hij die katten er maar bij en anders geen samenwoning met hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die man tiranniseert je al voordat jullie zijn gaan samenwonen. Wat denk je dat je dan straks van hem kan verwachten? Ik zou nooit bij iemand intrekken die niet van mijn katten hield, want dat levert in de toekomst alleen maar strijd op en bovendien respecteert hij jou niet. Misschien houdt hij van voetbal of van aan oude auto's sleutelen en heb jij daar de pest aan. Ga je hem dan verbieden voetbal te kijken op tv of hem verbieden onder de auto te liggen? Nee dat doe jij dus niet want je respecteert zijn liefhebberijen en dat hoort hij ook bij jou te doen.

Je komt me nogal wijfelachtig over; niet flink genoeg om je met succes tegen hem te verzetten en trouw te blijven aan je eigen ik. Tot nu toe woonden jullie niet samen. Laat dat zo blijven. Ga eventueel dicht bij hem in de buurt wonen maar meer concessies moet je niet doen.

Je moet je katten-kinderen niet voor hem weggeven; daar houd je eeuwig spijt en een schuldgevoel aan over. En dan nog eens wat: de katten houden van jou en blijven jou hun hele leven trouw. Of het met die man ook zo is zal de toekomst moeten uitwijzen. Stel je voor dat je de katten wegdeed en dat daarna je relatie maar een kort leven beschoren is; dat zou toch om je haren uit je hoofd te trekken zijn, of niet?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal... Mijn katten wegdoen heb ik egt maar 1 sec overnagedacht en da k uberhout ze naar een soort (pleeg)gezin wilde brengen, daarover snap ik nie da k da in mn hoofd kan halen.. Mijn kindjes blijven bij mij!! En k hou heel erg super veel van mijn vriend. Maar zonder hun ben ik super ongelukkig, en met mijn vriend zonder katjes, da is nie goed te maken, andersom na een hele lange periode wel weer hoop ik. Dus ik weet egt nie, als k moet kiezen gaan mijn 2 voor!!!! Hoop da er nog n oplossing is... ;( dank je wel voor je reactie, egt bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo, dat is nog eens duidelijk taal! +!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het omdat ik man ben maar dit zie ik toch iets anders: "Die man tiranniseert je al voordat jullie zijn gaan samenwonen." De man stelt gewoon regels omtrent het houden van dieren in ZIJN huis, zij vind dat niets en tiranniseert nu hem door te stellen van je neemt mij en mijn katten zoals ik dat wil of ik kom niet.
zondag
12 jaar geleden
Die man tiranniseert haar wel degelijk daar hij geen rekening wenst te houden met haar noden en behoeften, dus met haar persoonlijkheid. Zij tiranniseert hem niet maar constateert (als ze ruggegraat heeft): "Die katten te hebben is een deel van mijn persoonlijkheid en als je dat stuk van mij afwijst kom ik niet bij je wonen". Daar heeft ze dan groot gelijk in. Maar gaat ze het ook echt doen? Of is dit weer een van die vrouwen die denken zichzelf te moeten opofferen omwille van de liefde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus hij is verplicht om alles wat hij heeft opgebouwd te laten beschadigen door twee katten anders tiranniseert hij. Blij dat mijn relatie wel is opgebouwd uit onderling overleg en begrip voor wederzijds standpunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALLES wat ie heeft opgebouwd?
beschadigen?
verplicht?? waar lees je onderling overleg over de katten van de man zijn kant uit dan? waar lees jij dat de man begrip heeft voor het standpunt? kan je uberhaupt wel spreken van iets wederzijds wat de katten betreft, de MAN wil die katten niet, niet in de schuur niet in de keuken hij wil ze helemaal niet, nergens niet. wie is er aan het tiranniseren dan? de vraagsteller zoekt naar een oplossing in ieder geval, maar hij blijft NEE roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De katten mogen wel in huis, die toegift heeft hij allang gedaan, ze mogen niet los door het huis zwerven als de man en vrouw van huis zijn, een hele ophef om niets, de katten mogen van Wendy zelfs niet naar buiten omdat er ooit is een hond tegen de katten heeft geblaft, de katten zijn er geheel van getraumatiseerd. Kom op zeg, het zijn geen watjes.
ik zou eens over het samenwonen gaan denken.
net omdat je een keuze moet maken maar uit principe.

je vriend HAAT katten (hij hoeft ze ook niet op schoot of ze te voeren)

hij heeft een heel groot huis (hebben de dieren mooi de ruimte en komt ie ze vast niet continu tegen)

hij wil ze in een bench doen (hij wil ze dus wel in huis, maar het idee van een bench is natuurlijk waardeloos)

ze mogen niet in de garage en niet in de bijkeuken (het mag dus nergens, want het kruipluik, de wc, kelder, meterkast zijn gewoon geen optie, slaapkamer hoef je niet mee aan te komen)

hij sluit dat de katten wegmoeten in feite, al weet ie dat die dieren als kinderen voor je zijn????

is het niet tijd om wakker te worden?

geef de katten een eigen ruimte waar ze los kunnen lopen als jullie weg zijn.

een liefhebber hoeft ie niet te worden, maar het is nu enkel ZIJN regels zonder jou ook maar iets tegemoet te komen. (tja... het mág wel, maar.......)

als jij om je geeft kan hij toch wel wat water bij de wijn doen, dan doe jij dit ook. ondanks dat je samen gaat wonen worden het niet jullie katten, maar blijven het jouw katten en neem jij alle zorg voor de dieren op je.

hij stelt je niet (indirect) voor een keuze maar hij legt je iets op wat je niet wil.

waarom wil hij geen rekening met je houden door een compromis te sluiten waarvan de katten niet de pineut zijn? (een bench...kom op zeg)

als ie wil dat jij het ook naar zijn zin heeft waarom doet ie dan niet wat water bij de wijn, zodat jij ook gelukkig kan blijven met je katten?

is het omdat het domweg katten haat? is het omdat het zijn huis is?

wat dan ook de reden mag zijn voor de reactie van je vriend, het zegt m.i. iets over iemands normen, waarden, empathie en een ander wel of niet wat gunnen OOK als je een ander tegemoet moet komen.

ik mag toch hopen dat dit soort dingen niet kenmerkend voor je vriend zijn?

wat wil je de katten afleren zodat ze zich net als jou naar de eisen van je vriend kunnen schikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je goeie reacties terug... En idd 't is zijn huis, hij is bang dat mijn 2 kleintjes zijn meubels vernielen, en ze verharen een beetje( ze mogen op dit moment nog niet naar buiten)en hij zegt dan ook van dat het hier dan een kattenhuis wordt, tussen de woonkamer en bijkeuken en tussen de bijkeuken en garage zit n deur en ze mogen als we zijn werken niet in de woonkamer maar v mij mogen ze dan wel in de bijkeuken en garage, maar hij zegt dan gewoon kei hard da de garage geen kattenplaats is, terwijl ik weet als je 2 katten in een kleine bijkeuken zet, dat er dan een kans is dat ze eruit willen en de deur bekrassen.. Dus jha ik weet t niet meer, maar mijn katten gaan wel boven hem... Die heb k nu 4 jaar ongeveer en ze zijn er altijd voor me, en hij zegt ook een dier is een dier, daar ben ik 't egt zeeeeker nie mee eens.. Harstikke bedankt voor je reacties en k vond 't egt n goei mailtje terug van je.. Dank je wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" maar mijn katten gaan wel boven hem…" JUIST !!! Als je dat maar als hoogste prioriteit stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk is het best simpel - hij wil de katten niet, wat jij ook doet -katten blijven katten en krabben dus weleens ergens aan - jij denkt aan je katten en je vriend -jij geeft enorm veel om je katten en wil niet zonder ze maar het gaat om ZIJN huis (so wat? voor JOUW is het OOK een plek waar je je fijn moet voelen, je bent niet op bezoek!) hij heeft niet meer credits dan jouw (hij heeft gewoon niets te eisen, net zo min als dat jij dat hebt) draai het nu eens om:
hij komt bij jou wonen maar is helemaal weg van zijn sport.
jij wil niet dat hij voetbalt, en hij zegt dat zijn voetbalvrienden niet meer over de vloer komen als jij dat niet wil. je gaat niet akkoord want je moet ook zijn voetbalkleding wassen, en jij vind voetbalschoenen stinken. bovendien kan je met voetbal dingen beschadigen (blessure gevoelig).
vriend bied aan zelf zijn voetbalkleren te wassen en de schoenen in de schuur uit te trekken, en zegt dat hij zo voorzichtig mogelijk gaat voetballen.
NEE zeg jij, want het blijven voetbalschoenen, er blijft een risico dat je wat beschadigd, het is MIJN huis dus als jij van mij houdt geef je die voetbal gewoon op. zou jij je belangrijk genoeg voelen om dit te eisen? zou jij je niet ongelukkig voelen door een ander wat af te pakken? zou jij je in de positie stellen om regels te maken omdat het toevallig om JOUW huis gaat?
wil jij uberhaupt wel dat je vriend zich aanpast op wat JIJ vindt? zou jij geen schuldgevoel hebben naar je vriend toe? zou jij steeds duidelijk laten blijken dat het ook KUTvoeltbal gaat als het ter sprake komt? je vriend doet dit WEL en is hier duidelijk wel toe in staat.
nu zijn het katten, de volgende keer is het wat anders want hij is in staat om wat voor jou te bepalen EN het je ook nog op te leggen door af te dwingen. als hij dit bij katten kan, kan het hij ook bij anderen dingen omdat hij bepaalde vaardigheden en eigenschappen mist die in een #gezonde# relatie vereist zijn. (wederzijds respect, acceptatie, aanvaarding, begrip, inlevingsvermogen etc) een relatie zonder deze eigenschappen werkt ook wel hoor, maar ook jij hebt het recht om je gelukkig te voelen en gewaardeerd te worden als persoon met ALLES wat hierbij hoort (katten, meningen, gedachten, je doen en laten etc.) hij wil de regie, en jij hebt de keuze om te bepalen of je hem dat geeft. dat je van hem houdt mag nooit een reden zijn om je keuzes te (laten) beinvloeden of bepalen door welk ander dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"tussen de woonkamer en bijkeuken en tussen de bijkeuken en garage zit n deur en ze mogen als we zijn werken niet in de woonkamer maar v mij mogen ze dan wel in de bijkeuken en garage, maar hij zegt dan gewoon kei hard da de garage geen kattenplaats is, terwijl ik weet als je 2 katten in een kleine bijkeuken zet, dat er dan een kans is dat ze eruit willen en de deur bekrassen." Als ik dit lees lijkt het er op dat ze wel in de bijkeuken mogen, wat is dan het probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ze gaan krabben aan de deur en dat hij daar dan een rolberoerte van krijgt?
(zie tekst die je hebt gekopieerd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik nergens gelezen dat hij daar een probleem mee heeft, dat bedenk je er spontaan bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah, jij zegt dat ik het bedenk, maar misschien is het logischer dan je in eerste instantie denkt. de man wil toch niet dat de dieren gaan krabben aan alles wat hij heeft op weten te bouwen enerzijds, normaal kattengedrag wat met krabben noemt. (opgesloten worden, en dus krabben om in de ruimte te komen waar ze normaal ook kunnen en mogen komen) mag jij raden wat het gevolg kan zijn voor de man, vraagsteller en de katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de man is de boeman omdat hij geen katten in huis rond wil hebben lopen als ze niet thuis zijn. De man is de boeman omdat zij minder van hem houdt dan van haar katten. De man is de boeman omdat ze ondanks alles toch bij hem wil gaan wonen. Ach ja ondanks de emancipatie is de vrouw altijd zielig en het slachtoffer ook al veroorzaakt ze het probleem zelf.
Je kunt een maandje "proefsamenwonen" en zien wat er gebeurt. Doe niet meteen een rigoureuze stap. Na die maand heb je beter inzicht in je probleem, of geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jha ik woon eigelijk zowa al bij hem, alleen mijn eigen appartement heb ik nog daar zitten mijn kleintjes, en daar ga ik ook iedere dag heen voor ze, en we komen er niet uit waar ze blijven als we zijn werken, en al die kleine meningsverschillen, dat ze verharen, hijs ook bang voor zijn meubels, ze mogen v mij ook nie naar buiten, al die dingen, dus ik weet nie wanneer en waar ik ze hier in zijn huis mag en moet laten, dus als we daarover niet op 1 lijn zitten dan heeft dat al geen nut met de katten.. Egt bedankt voor je tip!! Dank je wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt prima één (ruime) kamer voor de katten aanwijzen voor als jullie er niet zijn, als ze bij jullie aanwezigheid maar het hele huis ter beschikking hebben. Een 'kattenkamer' is geen drama, als dat niet 24./7 is en een beetje ingericht op de behoeften van de kat.
Ik denk dat je nog eens even heel goed moet overwegen of je partner voor jouw wel de ware is, en of je geen compromissen moet sluiten die helemaal niet bij je karakter passen of tegen je natuur ingaan.

Dat betekent niet dat de keuze sowieso moet uitpakken in het voordeel van je katten : je kunt best huisdieren hebben gehad in de periode dat je alleen was, maar daar nu je leven er heel anders uit gaat zien en je straks wellicht zelfs aan kinderen wilt gaan denken, helemaal niet de prioriteit meer aan geeft. Ik was een ontzettend beestenmens toen ik mijn man leerde kennen, en toen ik bij hem en zijn twee katten introk hebben mijn 4 fretten een paar jaar in een hok moeten leven (gaat nu eenmaal niet samen met katten) en ook mijn ratten heb ik weinig meer uit hun hok gehad. So be it. Aan beide diersoorten heb ik geen behoefte meer gehad toen mijn leven er heel anders uitzag, en alleen katten is me prima blijven bevallen (terwijl ik daarvoor nooit een kat wou).

Maar als jij door en door een 'kattenmens' bent, en je vriend absoluut niet en ook niet bereid is dat te worden, dan heb je een probleem. Dan accepteert hij feitelijk een stukje van jezelf niet, en moet je je heel goed afvragen of hij dat offer waard is. Dat antwoord kan heel goed JA zijn hoor, en voor katten van die leeftijd kun je nog prima een ander thuis vinden. Dat is voor de dieren zelf denk ik beter dan leven in een bench - al is hij er vermoedelijk vlot genoeg achter dat dat helemaal niet nodig is).

Eerlijk is eerlijk : HIJ wist dat jij van katten hield. JIJ wist dat hij ze haatte ; dat dat pas een onderwerp van gesprek is nu het van samenwonen komt, is denk ik niet de allerbeste timing maar....beter laat dan nooit. Zorg in elk geval dat jullie neuzen dezelfde kant op staat voor je een beslissing - eender welke beslissing - neemt.

Het is ook niet zozeer dat je in het ergste geval je katten BOVEN je vriend zou verkiezen, maar het kiezen voor dat stukje van jezelf dat die katten vertegenwoordigen, en dat kan NIEMAND een slechte reden vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
En nog even ter aanvulling van vrij veel nogal vijandige antwoorden hierboven : er zijn echt hele goeie, aardige, prima mensen die ECHT niet van katten houden c.q. er acht bang van zijn of een hekel aan hebben. Dat maakt de man in kwestie niet per definitie ongeschikt als partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een mooi, goed onderbouwd antwoord en vooral ook de toevoeging hierbij. + Ik heb ook helemaal niets met katten. Ik ben er niet bang voor, maar ik vind het ontzettend arrogante dieren.
Mocht er ooit een man mijn pad kruisen die staat op katten, dan zal ik ook absoluut niet staan te springen, maar ik zal het eerder in de onderhandelingen meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ook van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice! +1
Stel nu eens dat je vriend twee kinderen had en dat JIJ zou eisen dat hij die zou 'wegdoen' als JIJ bij hem introk..

Hoe zou hij dan op jouw voorstel reageren? Ik denk dat hij op zijn voorhoofd zou wijzen..

Dus vind ik dat hij ook niet van jou mag eisen dat jij van, wat jij zo liefhebt, zomaar eventjes afstand doet.

Ik zou hem eenvoudig voor de keus stellen: Bij hem komen inwonen mèt je poezen..OF..hem lekker ALLEEN in zijn prachtig grote huis laten zitten.

Als hij zou kiezen voor het tweede punt..vrees ik dat zijn liefde voor jou..helaas niet al te sterk/groot is..

Sterkte en groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer maar een eigen kind gelijk stellen aan een dier????? Misschien ben ik ouderwets maar dat gaat veel te ver. Een dikke - van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk ook dat deze vergelijking te ver gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie, Theodbn en eucalypje, maken een denkfout als jullie denken dat ik een kind gelijk stel aan een dier. Wat ik probeer te zeggen is..Zij houdt van haar poezen..hij geeft niets om katten..maar wellicht houdt hij veel van kinderen. Om haar te kunnen begrijpen in de liefde voor haar dieren zou hij zich even moeten voorstellen hoe het voelt als HIJ iets of iemand LIEFHEEFT. Overigens dank voor jullie reacties..dit ondanks je dikke min..theodbn Groet, Ton
welke keus je ook maakt: laat je katten niet de dupe worden.
voor mij zou dat betekenen: of een goed tehuis voor de katten zoeken, of ze normaal toegang geven tot het huis.
je kan de katten wel in een bench zetten, maar wat als ze uit ongenoegen daarover wild gaan plassen?
dan is het huis helemaal te klein.
en als je vriend al moeilijk doet over een paar haren, zie ik het somber in.
katten geven makkelijk over, en produceren af en toe een haarbal, dat hoort erbij.
een van m'n katten heeft op het moment blaasontsteking, en plast druppeltjes op ieder kussen wat hij ziet.
totdat de medicatie aanslaat, draait de wasmachine overuren.
ook dat hoort erbij.
vermoedelijk is dit alles voor je vriend helemaal onacceptabel.
ik vrees dat het niets gaat worden met je vriend en de katten in 1 huis, en dat de katten de dupe gaan worden.
als je werkelijk graag met deze man wil gaan samenwonen, dan zou ik een goed en fijn huis zoeken voor je katten, waar ze kat mogen zijn.
heb je je bedenkingen, dan lijkt het me wijs voorlopig lekker met je katjes in je eigen huis te blijven zitten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt theo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Rieneke1
12 jaar geleden
dank euca!
Respecteer de het huis en je vriend of beëindig de relatie

Als ik het goed begrijp wil jij gaan samenwonen met je vriend in ZIJN huis, hij laat dus de dieren al toe in ZIJN woning, hoe kom je er dan bij dat hij jou dieren haat?

Omdat hij regels stelt omtrent dieren in ZIJN huis.

Vind hier het egoïsme van afdruipen, hij moet JOU dieren accepteren en respecteren maar jij wilt niet ZIJN regels respecteren, foute basis voor een relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min, waar is de onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZIJN huis wordt HUN huis, als ze gaan samenwonen : ze is geen logé, hoor, maar een volwaardige partner, met nét zoveel zeggenschap over het reilen en zeilen als hij.....dit als onderbouwing van 'mijn' min.
zondag
12 jaar geleden
Ook een min van mij erbij! Wat een star, eigenwijs en arrogant standpunt zeg! Ik heb medelijden met jouw partner. Vraagsteller heeft al aangegeven dat haar vriend zelf zegt dat hij katten haat. Dan moet ze dus niet met hem gaan samenwonen en hoeft de relatie ook niet te beëindigen. Ze kan dicht in de buurt gaan wonen. Ik kende 2 stellen (ex-collega"s) die dat deden nadat ze een paar jaar samen hadden gewoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt is tijd dat jullie ook de reacties lezen, VS geeft duidelijk aan dat de katten op de momenten dat ze niet thuis zijn in de bijkeuken mogen verblijven van hem, dat wil zij niet want dan gaan de katten aan de deuren krabben. Alles lezen en dan een reactie geven lijkt mij veel verstandiger dan dit egoïstisch gedoe. @zondag Mijn vrouw vraagt waarom jij medelijden met haar hebt, ook zij kwam bij mij wonen en vond het normaal dat er in overleg de regels werden gemaakt en dat niet alles zomaar kan, we zijn al meer dan 20jaar bijelkaar en gelukkig, ze vindt en vond onze relatie belangrijker dan een huisdier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand dit praat over kutkatten of de katten kutkatten noemt is geen liefhebber van katten. dat je samen aan een toekomst werkt in zijn huis wil niet zeggen dat OF hij daarom de dienst uit kan maken, of dat de vraagsteller haar zin moet hebben. dit zijn m.i. 2 uitersten die het vinden van een middenweg (mogelijke oplossing) onmogelijk maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dient ze of de regels van de vriend te respecteren of niet gaan samenwonen. Makkelijker is het toch niet. Waarom moet iemand van katten houden? Om een persoon in huis te krijgen waar het op den duur gegarandeerd mee mis loopt. Doe is normaal zouden bepaalde politici nu door de kamer bulderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij; jij bent de eerste die een opmerking maakt over het feit dat het ZIJN huis is. Lijkt me een heel belangrijk feit. Ik vind dat er een groot verschil zit in verhuizen naar zijn (katloos) huis of naar haar huis(inclusief katten).
Misschien is een ander huis een goed idee, met een speciale kattenkamer. Vind ik sowieso een goed idee als mensen gaan samenwonen, zo is het voor beiden een nieuwe start en voelt het voor niemand als "op bezoek zijn".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Emma
er zijn al heel veel dingen genoemd en als dit allemaal verkeerd gaat:
misschien kan je je katten naar een goede vriend/vriendin of familie brengen die er wel voor willen zorgen. dan kan je daar altijd op bezoek.
ik snap wel dat dit natuurlijk niet is wat je echt zou willen.
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit zo'n groot iets voor jou is moet je je afvragen of je wel samen wilt wonen. Als zo iets als katten nu al tussen jullie in gaat staan dan vraag ik me dat af. Als dit de man van je leven is dan is afscheid nemen van je katten lastig maar een goede stap.

En laten we eerlijk zijn katten zijn dieren, niet je kinderen! Wat ben je aan het compeseren?