Ik ben een meisje van 15, ik heb verkering, maar ik ben heel gesloten tegen mijn vriend, wat kan ik daraan doen, hij zit er heel erg mee,en ik ook nu?

Hij denkt dat ik hem niet vertrouw, of niet genoeg van hem houd.. Maar dat doe ik juist wel, wat kan ik doen om mezelf losser te maken, en me fijner te voelen. We voelen ons heel klote...
help me plz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Tja, behalve dat je nog heel jong bent en vast niet al 15 vriendjes "versleten" is ook nog eens ieder mens anders.

Sommige mensen ZIJN gewoon meer gesloten dan andere. Die doen zichzelf geweld aan als ze zich anders opstellen.

Kijk eens hoe je met vriendinnen bent. Ben je daar WEL de meest uitbundige van het hele stel, of doe je mogelijk wel mee maar meer in de achterhoede..... In dat geval is dat terughoudende mogelijk wel gewoon een deel van jou.

Toegevoegd na 2 minuten:
EN, maar dat klinkt mogelijk een beetje vervelend, wat WIL hij dan precies allemaal aan openheid van jou? Je bent een uniek persoon met eigen gedachten, die hoef je ECHT niet allemaal met hem te delen (de meeste mannen worden na 20 jaar relatie juist GEK van vrouwen die de hele dag over van alles kletsen).

Jij bent je nog aan het ontwikkelen, dat moet je in alle rust kunnen doen en dat MOET je helemaal niet de hele tijd met iemand anders willen delen.

Hoe fijn jullie het samen ook hebben, jullie blijven 2 verschillende individuen

Blijf aub jezelf
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord
Gewoon eerlijk tegen elkaar zijn, als je elkaar lief hebt kan je alles tegen elkaar zeggen. Ben je gesloten omdat je verlegen bent? Dan kan je dat natuurlijk ook gewoon zeggen. Hij moet je gewoon kunnen begrijpen waarom je zo gesloten bent, als je dat zelf weet. Ik zou eerst erachter komen waarom je gesloten bent en dit met hem bespreken, dan word je vanzelf al weer losser. oja wees jezelf, doe je dit niet dan blijf je gesloten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toverwoord: respect. Natuurlijk ben je wat voorzichtig enz. Dat is ook goed dat je dat van jezelf weet. Denk goed na wat de oorzaak is, zelf geef je aan dat je van hem houd en eigelijk ook wel vertrouwt, toch? Deze reactie op de situatie is niet gek, want bijna iedereen heeft zo'n periode, vooral als je die persoon nauwlijks kent. Praat met elkaar en probeer je zelf te zijn. Maak je geen zorgen over de toekomst of wat er fout kan gaan geniet van de leuke dingen. En misschien is er in je vroegere verlede wat vervelends gebeurt waardoor je vertrouwen geschonde is. Of heb je het lastig met vrienden of thuis. Durf er over na te denken en te praten. Stel jezelf en elkaar gerust en weer ontspannen. Als je weet dat je geslote bent kan je ook de deur openen. Tenzij Je de sleutel kwijt bent. Dus wat ik bedoel is als je denkt dat het zomaar uit het niets is kan je er wat aan doen, als er wat vervelends is kan je er hulp bij vragen. Maar belangrijk is dat jullie je prettig voelen, als dat niet zo is praat met elkaar en vindt een oplossing. Maar je bent nog jong. Het is normaal dat je dit denkt, het heeft ook te maken met hormonen. Dat kan af en toe tegenwerken. Probeer soms op te zeggen wat je denkt dat kan erg fijn zijn voor je zelf want dat is stap een van jezelf loslaten. En voor de rest moet je lekker genieten van het leven

Toegevoegd na 11 minuten:
Nog een paar tips: als je alleen ben praat, dat helpt om minder geslote te zijn en heb je minder moeite om te vertellen wat je denkt. Probeer dat ook in gezeltschap, maar overdrijf niet.
2: laat zien of vertel waar je goed in bent, let op wel op het goede moment want anders vatte mensen dat op als arrogantie. Als je op het juiste moment dat laat zien of dat vertelt schets je al een goed beelt over jezelf en kan je ben je als het goed is relaxeder. Vraag daarna aan die gene wat zijn of haar hobby's zijn of wat hij goed kan.
3 los van dit: het beste is om te praten en plezier te maken. Luister goed naar elkaar, knik
Af en toe geïntereseert. Dan merkt hij dat je luistert en dat zal dan ook wederzeids gebeuren, biedt elkaar steun en troost. Doe af een toe een leuk spelletje of maak een gezellig uitstapje . Voor de rest probeer niet te twijfelen

Toegevoegd na 13 minuten:
En weer zo eerlijk mogelijk