Waarom zijn we vaak onzeker in het begin van een relatie?

Hoe komt het dat we in het begin van de relatie zo zeker zijn over onze relatie en het goed voelt en dat je tegelijkertijd toch ook onzeker bent. Terwijl je in je achterhoofd weet dat het nergens voor nodig is. Is dit ons verstand die geprogameerd staat om alles af te wegen en niet zomaar ergens vanuit moet gaan?

Alleen in het begin heb ik het over.. eerste maanden van de relatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Omdat er zo veel vanaf hangt en omdat gevoelens zo heftig en nspannend zijn...

Daarna wordt het meer en meer veilig, als het goed is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het prille begin wil je allebei je goede kanten aan elkaar laten zien. En daar doen de meeste ook hun best voor. De minkanten komen vaak later in een relatie te voorschijn, die je dan langzaam van elkaar accepteerd.
Of niet :-) kan ook. Ik denk dat je hoopt dat je nieuwe liefde je net zo leuk vind als jij hem/haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zo blij met de relatie, en wilt zo graag dat het goed blijft gaan dat je jezelf afvraagt of het eeuwig kan duren.
Dat is de onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzekerheid omdat je elkaar nog niet heel erg goed kent, waneer je lekker helemaal jezelf kunt zijn, zal de onzekerheid ook (heel ver) verdwenen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men al snel spoken ziet.