Wat voor complimenten kan ik mijn vriend het best geven?

Wat vinden mannen fijne complimenten? Wat moet je vooral niet zeggen? Vrouwen denken daar volgens mij iets anders over dan mannen. En de hele tijd alleen maar zeggen dat ik trots op hem ben is ook niet leuk ik wil wel eens andere woorden gebruiken of andere dingen zeggen. Wat vinden mannen echt leuk om te horen? Ben benieuwd alvast bedankt allemaal!

Toegevoegd na 2 uur:
bijvoorbeeld: vrouwen willen meer horen wat een leuk restaurat heb je uitgeozen (direct) mannen: wat een mooi restaurant is dit (indirect). Daqt hoor ik alleen maar hoor van mijn omgeving. Is dat zo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een gemeend complimentje is het beste complimentje. Maar hij moet niet te 'makkelijk' zijn.
Als mijn verloofde zou zeggen dat ze trots op me is vind ik dat een beetje makkelijk. Waarom is ze trots? Wat heb ik gedaan dat ze trots is?
Altijd maar zeggen 'ik hou van je' kan ook saai worden op die manier, maak je diezelfde zin wat langer dan is het veel leuker. 'Ik hou van je omdat je me met van die mooie ogen aankijkt' klinkt alweer een stuk beter. Al is gewoon 'ik hou van je' zeggen ook belangrijk natuurlijk.
Gewoon de zin (het compliment) langer maken, en geef er een kus bij, dan krijgt een compliment veel meer waarde.

Toegevoegd na 3 dagen:
Om nog even op je toevoeging in te gaan: Dat verschilt sterk per persoon, als mijn verloofde het restaurant mooi vind (wat ik heb uitgezocht) dan ben ik dat waarschijnlijk met haar eens, ik heb het restaurant immers uitgezocht, en ik zoek geen lelijk restaurant uit.
Het ligt er dus maar net aan of degene die je complimenteert een direct of indirect persoon is.
Ken je hem nog maar net? Dan kan je een combinatie van beide maken, indirect beginnen en direct eindigen: 'Ik vind dit echt een mooi sfeervol restaurant. (korte pauze) Goed uitgezocht!'

Overigens was ik altijd van mening dat je tegen vrouwen indirecter moest zijn, met stille hints en complimenten, tegenovergesteld van wat jij in je omgeving hoorde.
Maar ook dat verschilt per persoon, ik en mijn vriendin houden het liever direct, dan heb je ook minder kans dat je iets verkeerd begrijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, en dan zeggen ze dat vrouwen moeilijk kunnen doen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soort zoekt soort hé!

Andere antwoorden (5)

Je kunt trots op iemand zijn, omdat hij iets heel knaps of moeilijks heeft volbracht, het vertelt iets over een verrichte prestatie, maar niet zoveel over de 'mens' die het gedaan heeft.

Je zou bijv. kunnen zeggen, dat je zo blij bent met hem, dat hij je hoofdcadeau is, dat je zo houdt van zijn mond, handen, manier van naar je toelopen met die kleine glimlach om zijn mond - enfin : hoef ik je niet voor te kauwen, lijkt me.
Ook dat hij lief is, zo goed kan luisteren, zo goed dingen onder woorden kan brengen, zich zo goed kan inleven in de gedachten/gevoelens van een ander of in jou, dat je je begrepen voelt, of veilig.

Vertel hem gewoon wat je voelt en wat je ziet dat hij doet.

En dit geldt trouwens voor ieder mens : niet alleen voor mannen.

Je wilt nu eenmaal graag, dat iemand met aandacht en vertedering kijkt naar de manier, waarop jij je leven leeft, denk ik altijd. En als dat ook nog onder woorden gebracht wordt, kan je dag niet meer stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen schijnen graag te horen dat ze iets goed kunnen. Bijvoorbeeld "wat heb je de tuin mooi aangelegd" "je hebt heel leuk met de kinderen gespeeld, ik zag hoe ze daarvan genoten" "wat heb je een leuke film uitgezocht!"
Vrouwen horen liever dat ze mooi of lief zijn. Volgens deskundigen dan hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je je veilig voelt bij hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hij beter kan autorijden dan jij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HaHa +1
Ik denk dat niemand je hier mee kan helpen... Niemand kent jouw vriend, dus alle antwoorden zullen erg algemeen zijn...

Maar het is toch niet zo moeilijk om iets te verzinnen wat je echt meent? Kijk naar hem en zeg wat je leuk vind aan hem... of zeg dat ie goed bezig is met wat hij op dat moment aan het doen is.