Zijn er ook vrouwen die goed hun verstand hebben ontwikkeld?Ps ,graag normale antwoorden het is een serieuze vraag.

Veel vrouwen zijn opgevoed met het zorgen voor iemand en altijd klaar staan voor iedereen.Dus het gevoel is ruim aanwezig en misschien wel over ontwikkelt(kan heel goed zijn natuurlijk)maar de andere kant van de hersenen is daardoor in de vergetenheid geplaatst.Hebben jullie enig idee of je deze kant van de hersenen ook goed hebben kunnen ontwikkelen en alles verstandiger kunnen benaderen zonder meteen in de emoties te verzinken?

Toegevoegd na 8 minuten:
Graag, zou ik alleen de vrouwen aan het woord willen laten.Voor de mannen heb ik een vraag hier onder.
Dank jullie wel mannen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja natuurlijk, er zijn bijvoorbeeld voldoende vrouwen in top van het bedrijfsleven. Als zij zich bij elke reorganisatie alleen maar luisteren naar hun emoties zou dat niet goed gaan. Desondanks zijn vrouwelijke managers vaak succesvoller dan mannen omdat zij vaker een weloverwogen beslissing nemen. Ik denk dat het van persoon te persoon verschilt en dat je niet zo zwart wit kan stellen dat vrouwen slechts emotionele draaikonten zijn en mannen emotieloze robotten.

Zeker weten, want als ik alleen beslissingen op basis van mijn (vrouwelijke?) emotie zou nemen en daarbij dus niet mijn verstand gebruik. Dan kunnen dit nooit objectieve, heldere en duidelijke beslissingen zijn. Ik kan dus volmondig ja op jouw vraag zeggen.

Mijn theorie daarover is als volgt: O.h.a.* zijn vrouwen complexer en mannen rechtlijniger in hun doen en denken. Negatief uitgedrukt zeg je dan: Mannen kunnen o.h.a. maar één ding tegelijk en vrouwen laten zich o.h.a. leiden door hun emoties. Positief geformuleerd klinkt het anders: Mannen zijn o.h.a. doelgerichter en geneigd om dingen te regelen en op te lossen. Klaar! Punt! Basta! Vrouwen willen o.h.a. zaken bespreken, wikken en wegen en het de tijd gunnen om verstandelijke argumenten te mixen met emotionele overwegingen. Ja maar, misschien ... Soms wekt dat aan beide kanten irritaties, soms is de 'mannelijke' manier van denken efficiënter, soms het 'vrouwelijke' weloverwogen maar tragere proces. Eigenlijk een ideale werkverdeling dus. *o.h.a. = voor deze gelegenheid gecreëerde afkorting die staat voor "over het algemeen".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100