Zijn er ook vrouwen die goed hun verstand hebben ontwikkeld?Ps ,graag normale antwoorden het is een serieuze vraag.

Veel vrouwen zijn opgevoed met het zorgen voor iemand en altijd klaar staan voor iedereen.Dus het gevoel is ruim aanwezig en misschien wel over ontwikkelt(kan heel goed zijn natuurlijk)maar de andere kant van de hersenen is daardoor in de vergetenheid geplaatst.Hebben jullie enig idee of je deze kant van de hersenen ook goed hebben kunnen ontwikkelen en alles verstandiger kunnen benaderen zonder meteen in de emoties te verzinken?

Toegevoegd na 8 minuten:
Graag, zou ik alleen de vrouwen aan het woord willen laten.Voor de mannen heb ik een vraag hier onder.
Dank jullie wel mannen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik was van plan om deze vraag over te slaan, maar voel me uiteindelijk toch min of meer verplicht om hem te beantwoorden.

Eerst maar de emoties:
Ik heb heus wel emoties, maar ben in staat om die redelijk snel te relativeren. Om mij heen zie ik inderdaad wel vrouwen die om niets totaal blokkeren door hun emoties. Dit gebeurt bij mij alleen maar door oprecht verdriet. De andere emoties: boosheid, blijdschap, woede zijn momenten die ik snel onder controle heb. Huilen doe ik zelden of nooit. (Eens per zoveel jaar) De enkele keer dat mijn kinderen meemaakten dat ik moest huilen, maakte dan ook zo,n grote indruk op ze dat ze daarna weken de braafste kinderen van wereld waren.
Toch ben ik wel empathischer dan mannen. Ik werk in een wereld waar vrouwen beter functioneren dan mannen, maar als je in mijn werk niet met emoties om kan gaan, kun je beter ander werk zoeken. Ik kom erg veel leed tegen. Mannen willen dit zakelijk oplossen (directe hulp). Dit is ook belangrijk, maar juist het empathische van de vrouw gecombineerd met de juiste praktische hulp heeft meer resultaat.

Nu de andere kant:
Die is natuurlijk moeilijker te analyseren. Aan wie moet ik mij meten? Maar goed ik zal mijn best doen.
Ik ben praktisch ingesteld. Mijn zakelijk en financieel inzicht steekt met kop en schouders boven dat van mijn man uit. Over mijn wis- en rekenkundige kant mag ik niet mopperen, Toch zijn er zaken die minder ontwikkeld zijn. Mijn technisch inzicht ontbreekt, ik heb geen richtingsgevoel en ook aan mijn ruimtelijk inzicht ontbreekt het e.e.a.
Op zich is met mijn hersens niets mis. Ze worden zeker niet geblokkeerd door emoties. Maar ik ben echt niet de enige vrouw die zo functioneert. Ik ken er vele. Denk maar eens aan vrouwelijke artsen, vrouwelijke politici etc.
Dat er verschil tussen het functioneren van de hersenen van man en vrouw bestaan ben ik van overtuigd, maar niet van een belemmering van ontwikkeling door emoties.
Ook al valt de groep labiele vrouwen door gedrag wel op, behoort hij tot de minderheid. Het merendeel van de vrouwen is prima in staat om zich evenwichtig te ontwikkelen en te functioneren. En af en toe een hormonale uitbarsting hoort er voor veel vrouwen gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord.

Andere antwoorden (10)

Ik kan heel goed rationeel denken.
Maar ( er komt dus wel een maar) als het mijn achilleshiel betreft (mijn kinderen) ben ik niet altijd verstandig genoeg, dan neemt mijn gevoel nogal eens de overhand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een man, en zo gevoelloos dat ik toch op deze vraag antwoord. ;-)

Wat dacht je van Marleen en ruth? Ze doen zich voor als vrouwen ;-) en hebben zo te zien hun verstand prima ontwikkeld.

Wat dacht je van mijn vriendin? Ook een vrouw, en ook zeer goed in staat haar verstand te gebruiken.

Zo kan ik nog enkele tientallen uiterst verstandige vrouwspersonen noemen.

Antwoord op je vraag is dus een volmondig JA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.
Ik wilde zelf een aantal bekende Nederlandse vrouwen noemen, maar vind dit wel een mooi compliment!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, dank je. Maar ik heb net mijn hersens getest (zie mijn post) en scoor tamelijk uitgesproken ' mannelijk' ...lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, en in de spiegel is er verrekte weinig mannelijks aan me te ontdekken hoor ! Hoewel......de laatste jaren begin ik geloof ik wel een beetje een snor te krijgen :lmao: Maar dat ik me daar dan druk om maak is wellicht weer heel vrouwelijk.....
AWM
14 jaar geleden
Je schrijft er wel een smiley achter, maar toch schrijf je: "Ze doen zich voor als vrouwen". Volgens mij vertrouw je het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We scoren tenslotte ook hoog bij de vragen aan mannen :-) Dit is misschien wel naar aanleiding van Xinix. Die profileerde zich ook als man, maar blijkt een vrouw te zijn? Ook mijn spiegelbeeld toont weinig mannelijks,
maar jullie zullen het met onze garanties moeten doen dat we vrouw zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, *is* XiniX een vrouw, of heeft hij/zij alleen zijn/haar profiel op GV veranderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik ook, maar hoe weten we dat? Het vernieuwde profiel van XiniX leidt naar http://www.dijkmeijer.nl/ , maar dat geeft weinig informatie, behalve dat het een grafisch vormgevingsbureau is.
Mijn persoonlijke ervaring is van wel - al is mijn vrouwelijke kant vermoedelijk wat minder sterk ontwikkelt dan bij veel andere vrouwen.
Je kunt natuurlijk beide kanten van je brein ontwikkelen, maar een zekere aangeboren aanleg is onvermijdelijk, ook omdat de interesse varieert.

Hier een hele leuke (maar wel engelse) test (de nederlandse versie werkt niet) om je mannelijkheid of vrouwelijkheid te testen.

Gemiddelde score van vrouwen : -50. Gemiddelde score van mannen + 50 (op een schaal met een 0 voor een sexe-neutraal brein in het midden.

Mijn score was eeeh.....plus 45 :bloos: .Niet echt een verrassing, want ik heb blijkbaar een voorkeur voor vrouwelijke gezichten en kon de woordentest door de taal niet zo goed maken als in het nederlands.

Toegevoegd na 28 minuten:
Nog een leuke test gevonden, al is die wel veel lastiger in te vullen ; hij is eigenlijk voor transsexuelen. Volgens deze test (-40) ben ik androgyn. Cool. Maar ik ben natuurlijk geen jongetje die een meisje wil zijn, dus nogmaals, de test was wat lastig in te vullen.

" What this means is that the Combined Gender Identity And Transsexuality Inventory has classified your internal gender identity to be essentially androgynous, both male and female at the same time, or possibly neither. In some cultures in history, you would be considered to be a third sex, independent of the polarities of masculine or feminine. Your gender issues are intrinsic to your construction, and you will most likely find your happiness playing with expressing both genders as you feel like it. "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die eerste test gedaan. Mijn score: 25.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb m ook gedaan... Mijn score; 0
Ik heb het idee dat de ontwikkeling van de hersenen zich zeer goed hebben ontwikkeld. Vooral omdat ik thuis altijd als kind te horen kreeg: "Dat kan 'JIJ' niet", "Dat lukt 'JOU' niet", "Daar ben 'JIJ' te dom voor" en opmerkingen van gelijke strekking...

Met als resultaat dat ik mij tussen de eerste klas van de lagere school tot en met mijn 'pak 'm beet' 20ste mij voortdurend heb moeten bewijzen dat ik dingen wel kon. Wat er ook toe heeft geleid dat ik natuurlijk naar een speciale (middelbare) school werd gestuurt. Waar ik overigens ook heb moeten bewijzen dat ik te slim was voor een aangepast lesprogramma en uiteindelijk gewoon de Leao heb kunnen doen...

Op latere leeftijd ben ik me dan ook gaan verdiepen in tal van opleidingsmogelijkheden. Zo heb ik mijn Horeca papieren gehaald. Mijn SEPR1 en SEPR2 (toerisme) gehaald. En uiteindelijk psychologie gedaan aan de OU. (welke laagdrempelig is m.b.t. toelatingseisen) Hoewel ik de titel drs. vrijwel nooit gebruik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik moet wel.

Ik ben vrijgezel en moet in mijn eigen levensonderhoud voorzien. Ik wil ook nooit afhankelijk worden.
Heb vroeger bewust voor management opleiding gekozen en daarna aangevuld met een technische opleiding.

Databases migreren? Draai er mijn hand niet voor om, maar als ik bijvoorbeeld een patient in een ziekenhuis zou moeten wassen, zou ik niet weten waar ik moet beginnen.

Nee, ik denk dat ik mijn technische en rationele kant best aardig heb weten te ontwikkelen, ben bang dat alleen mijn: Altijd voor iemand klaarstaan-kant misschien lichtelijk ondergesneeuwd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeh... dat is dus niet waar de voeten zitten ?? :)
Ja natuurlijk, er zijn bijvoorbeeld voldoende vrouwen in top van het bedrijfsleven. Als zij zich bij elke reorganisatie alleen maar luisteren naar hun emoties zou dat niet goed gaan. Desondanks zijn vrouwelijke managers vaak succesvoller dan mannen omdat zij vaker een weloverwogen beslissing nemen. Ik denk dat het van persoon te persoon verschilt en dat je niet zo zwart wit kan stellen dat vrouwen slechts emotionele draaikonten zijn en mannen emotieloze robotten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de extreme uitersten:
Een vrouw die zich gedraagt waarvan andere vrouwen denken, doe normaal en minder vrouwelijk.

Er zijn vrouwen die in feite een man zijn (dus in een verkeerd lichaam).

Hiertussen zitten vele varianten. Ongeacht de opvoeding, want dan gaan we het over de ouders hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden lezend kom ik tot de conclusie dat de vraag diverse emoties oproept (en dat zou dan weer typisch vrouwelijk zijn)!!!
Ikzelf kwam in veel antwoorden ook naar voren, zeker als ik sommige reacties daarna mag geloven, als een niet altijd rationeel denkend mens, gegeven alle discussies over de "zweverige onderwerpen".
Een aantal dames krijgen hier zelfs een compliment over een eventueel wel aanwezige ontwikkelde verstandelijke vermogens.
Maar waarom zouden vrouwen zich niet op die andere manier ontwikkelen.
Volgens mijn vader was het enige recht van het vrouw het aanrecht. Dus van huis uit heb ik het niet meegekregen om te gaan studeren.
Ik ben in twee richtingen maxima cum laude afgestudeerd en had jarenlang de leiding (directrice-eigenaar) van een groot reclameburo.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, en daarbij vind ik het absoluut onnodig te "geuren"met mijn kennis.
Wel hou ik ervan oprecht goede antwoorden te geven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten, want als ik alleen beslissingen op basis van mijn (vrouwelijke?) emotie zou nemen en daarbij dus niet mijn verstand gebruik. Dan kunnen dit nooit objectieve, heldere en duidelijke beslissingen zijn. Ik kan dus volmondig ja op jouw vraag zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn theorie daarover is als volgt:
O.h.a.* zijn vrouwen complexer en mannen rechtlijniger in hun doen en denken. Negatief uitgedrukt zeg je dan: Mannen kunnen o.h.a. maar één ding tegelijk en vrouwen laten zich o.h.a. leiden door hun emoties.
Positief geformuleerd klinkt het anders:
Mannen zijn o.h.a. doelgerichter en geneigd om dingen te regelen en op te lossen. Klaar! Punt! Basta!
Vrouwen willen o.h.a. zaken bespreken, wikken en wegen en het de tijd gunnen om verstandelijke argumenten te mixen met emotionele overwegingen. Ja maar, misschien ...
Soms wekt dat aan beide kanten irritaties, soms is de 'mannelijke' manier van denken efficiënter, soms het 'vrouwelijke' weloverwogen maar tragere proces.
Eigenlijk een ideale werkverdeling dus.
*o.h.a. = voor deze gelegenheid gecreëerde afkorting die staat voor "over het algemeen".