Wat betekent de naam Pluijmert?

Mijn man heet Pluijmert en wij gaan trouwen. Ik weet niet of ik zijn naam wil dragen, omdat ik niet weet wat het betekent... Wie kan mij helpen?
De achternaam-websites kennen deze naam niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
We willen natuurlijk allemaal heel graag weten of je met deze kennis nog zijn achternaam wil dragen of niet...

Het beste antwoord

"naamsvermeldingen en literatuurreferenties:
• Pluijmers, Pluijmert: BerN Mnl. plumer `kussen- of dekenstikker'. 1391 Lamberto Plumers, Tongeren (WF).

http://www.meertens.knaw.nl/nfb/detail_naam.php?gba_naam=Pluijmert&nfd_naam=Pluijmert%20%28y%29&info=documentatie&operator=eq&taal=

De naam komt 119 maal voor in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!! :-D

Andere antwoorden (2)

Toen de achternamen ontstonden, ingevoerd door Napoleon, kozen mensen vaak hun beroep als achternaam.

Pluimen is het kaalplukken van vogels.
Ik denk dat de vroege voorouder van jouw man dat deed.
In de oude spelling :pluymen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook een +
ik denk dat ik nog aan het zoeken was toen jij je antwoord al neergezet had
ze komen in ieder geval overeen :-)
op onderstaande site vond ik een verwijzing naar de naam Pluijm, en ook de betekenis:
"Beroepsnaam voor de pluimenverkoper of de kippenplukker"
de naam van je man is hier zeker van afgeleid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist. Goed gevonden.
En het bevestigt mijn antwoord. +