Wat kun je doen als je je lerares toch wel meer vind dan een leuke lerares?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zit op de middelbare school. Volgens mij heeft ze een kind maar is gescheiden... Helaas zal het toch niet gaan.. Het mag volgens mij niet eens

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil het uit m'n hoofd zetten maar weet niet hoe..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet jouw en haar leeftijd er even bij, dat maakt het antwoorden gemakkelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn school was zoiets gebeurd ze zijn atm samen , maar pas ff na de diploma uitreiking dacht ik.

Het beste antwoord

Als je een collega bent van de lerares (dus ook leraar) dan is het hoogstens onhandig.

Als je student of scholier bent dan is de kans groot dat het niet wederzijds is. In dat geval is het enige advies om het uit je hoofd te zetten en ook geen toenadering te zoeken. Dat kan heel averechts werken. Schrijf geen mail, bel niet of plaats geen dubbelzinnige opmerkingen.

Is het wel wederzijds dan hangt het af van je leeftijd wat je kunt doen. Als je minderjarig bent moet je er sowieso niet aan beginnen.

Een student - docent relatie is nooit toegestaan, dus als je al zo'n relatie zou willen moet je eerst zorgen dat het je docent niet meer is. Een van jullie zal een andere school moeten zoeken, bij voorkeur de docent.

In alle andere gevallen is er namelijk sprake van een ongelijke situatie waarin er sprake is van een machtsverhouding, ook al ervaar jij dat misschien niet zo. Dit is professioneel niet toegestaan.

Ik ben ook docent en weet waar ik over praat.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB. Op een universiteit zijn als het goed is hiervoor gedragscodes ingesteld. Als het een medewerker is die niet jouw docent is dan ligt het anders. Op een middelbare school is er altijd een machtspositie en ongelijkheid.

Ik denk dat het werkstuk van een andere scholier wel goed is voor je om te lezen:

http://www.scholieren.com/werkstukken/18502

Toegevoegd na 14 minuten:
#####
Goed, je weet nu dat het niet mag en kan.

Ik kan je nu wel zeggen dat puberjongens bol staan van de testosteron en dat je vraag volkomen normaal is. Ik was vroeger ook dol op een secretaresse op school, die was ook gescheiden en we fantaseerden ons rot.

Mijn advies is om totaal geen toenadering te zoeken. Maak het jezelf niet te moeilijk en maak ook geen toespelingen. Richt je aandacht op andere vrouwen van je eigen leeftijd. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt

Andere antwoorden (6)

Gauw op andere gedachten raken !!
13 jaar geleden
Tja dat is erg moeilijk dat is gewoon wat je zelf voelt ik zou je
Heel graag helpen!
Maar zit je op basisschool? Of moddelbare? Want op basisschool kan dat altijd veranderen en ben je, je zelf ook nog meer aan het zoeken dan op de middelbare
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, vergeten, ten eerste mag het niet, kan ze haar baan kwijtraken, daardoor is de kans al klein dat het wederzijds is, misschien heeft ze al een vriend/kinderen en het mag gewoon niet, als ze een move maakt op jou zul je dat ook moeten melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag en kan dus niet!!!
En de kans is ERG groot dat het niet wederzijds is!!

Misschien kun je je dat inprenten ipv proberen het uit je hoofd te zetten want dat laatste lukt toch niet, het moet gewoon overgaan of slijten.

MAAR: als je nou accepteert dat het onhaalbaar is.....

Veel meisjes dromen op die leeftijd smoorverliefd over popsterren of filmsterren. Dat is ook een soort onmogelijke (soms geheime) liefde.

Als je het zo kunt zien MET de gedachte dat het geheim moet blijven EN nooit wat wordt, net als die meiden die op een filmster vallen, wordt het dan niet een beetje anders, meer dragelijk?

Sterkte!!
13 jaar geleden
Stiekem relatie zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twijvelachtig of het wederzijds is. Is officieel verboden. Kan lijden tot ontslag van lerares. Probeer toenadering te zoeken op schoolfeest. En merk dat ze, waarschijnlijk, niet zo in je geintresseerd is. Je kan er over praten met een schooldecaan. Leerlingen welke verliefd worden op leraar of lerares komt vaker voor dan je denkt.