Kan mijn ex zomaar de Omgangsregeling veranderen?

Omgangsregeling was kinderen ophalen om het vrijdag om 12:00 en ex haalt hun weer op zondag om 19:00, nu krijg te horen dat de kinderen wil de weekend open laten en alleen in de vakantie komen kinderen zijn 13 en 15 jaar, mag ex dit zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het jullie gewoonte zulke zaken in de openbaarheid uit te vechten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu dat is niet de bedoelen, ik vraag wat en dan krijg ik zo een antwoordt van iemand dat ik kan niet eens.

Antwoorden (3)

Als deze regeling is vast gelegd bij de omgangsregeling mag hij dit niet doen...

maar je kinderen zijn op een leeftijd dat hun ook mogen zeggen wat hun willen...

maak er wel werk van dat je ex dit veranderd heeft...dit is niet volgens afspraak...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kinderen zijn ouder dan 12 dus zijn mogen dit zelf beslissen. en als je niet meer welkom bent bij je vader waarom zou je er dan heen willen gaan? Let wel kijk wat er in het convenant is geschreven over de kosten. Het kan zijn dat de ex meer moet gaan betalen aangezien hij de kinderen minder ziet en dus minder kosten heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kinderen zijn op een leeftijd dat je daar prima met elkaar over kan praten. Dus bespreek het met de kinderen.
Stel, je kinderen willen dit ook, kan ik me goed voorstellen dat je het erg weinig vind, sluit dan een compromis, dat ze een weekend per 3/4 weken komen bv.
Overleg met je ex en met de kinderen. Of het mag is van minder belang.
Als de omgangs regeling door de rechter is vastgelegd, dan mag deze in principe niet zomaar verandert worden. Maar wat heb je er aan als dingen gedwongen moeten worden, dat is voor niemand leuk.