Waarom zijn sommige internaten zo streng?

Een vriend van me die 18 jaar is moet voor straf 10 dagen tegelijk met de kleintjesgroep naar bed. Dat is 8 uur, hij ligt dus nu al.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet voor niets een internaat,hij heeft zich aan de regels te houden en doet hij dit niet dan volgt er een sanctie dat hij misschien thuis niet gehad heeft.

Waarom zit je vriend op internaat? Is dat vanwege opvoedproblemen of is dat gewoon omdat het een goede school is (ja beste GV'ers, dat bestaat in Vlaanderen nog!). In het eerste geval zal het idee zijn dat hij er iets van leert als hem privileges worden afgenomen. In het laatste geval vind ik het inderdaad een rare straf, een man van 18 jaar moet zelf onderhand genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben om zelf te bepalen hoe laat hij naar bed gaat. Vroeg naar bed is echt een hele kinderachtige straf.

Ik denk dat je vriend dan een aardige kamerplaatsing te pakken heeft!

Het lijkt mij nogal veel. Ik denk dat hij dan wel iets zal hebben gedaan wat men heel erg vindt.

Ik denk dat het wel nodig is om in internaten streng te zijn. Tenslotte zitten daar een hoop pubers bij mekaar die wel eens uit de band springen of ongewenst gedrag vertonen. Men is dan streng omdat het ongewenste gedrag de andere leerlingen niet zou storen of meeslepen. 'Ordemaatregelen' strekken er toe om de intern ertoe te brengen zijn gedrag te verbeteren en aan te passen aan de vereisten van een vlot samenleven van personeel en internen. Jouw vriend zit net op de grens, met zijn 18 jaar. Moet hij eigenlijk nog op dat internaat blijven? Ik lees in de link hieronder, dat een internaat is opengesteld voor schoolgaande kinderen van 5 tot 18 jaar. De 'straffen' die gehanteerd worden zijn eigenlijk bedoeld voor een jongere leeftijdsklasse, denk ik. Lees hier meer: http://www.tehuisetterbeek.be/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=62

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100