Is samen slapen van ouders en kind veilig?

Toen ik nog borstvoeding gaf sliep onze dochter deels in haar bed en belandde rond 3-4u van het ledikantje naast ons bed in ons bed. Ze is nu 14 maanden, heeft sinds 12maanden haar eigen kamertje maar het gebeurt nog steeds dat ze in de nacht bij ons ligt. Meestal is dit rond 5u in de ochtend voor nog enkele uurtjes. We doen dan de hoofdkussens weg, het is ook warmer dus het dekbed doe ik ook van ons af en verwittig mijn man dat zij erbij komt. Het is een bed van 180. Ik lees nu overal dat samen slapen alleen veilig is als je borstvoeding geeft. Dat krijgt ze nu al enkele maanden niet meer. Is het dan wel veilig? Ze is nu 14maanden
Ze slaapt dus tot 5u smorgens en ligt dan nog +-2uurtjes bij ons

3 jaar geleden
in: Kinderen
2.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Ho bedoel je veilig?
Aigle
3 jaar geleden
Ivm rollen op je eigen kind bvb

Antwoorden (1)

Het is net zo veilig -misschien wel veiliger- aks met kleine babies. Grotere kinderen zijn immers minder kwetsbaar voor verstikking (smothering). Volg dezelfde voorzorgsmaatregelen, zoals zelf geen alcohol drinken.