Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen bij kind dat elke nacht massaal veel dorst heeft?

Onze middelste zoon van 8 jaar drinkt door de dag meer water dan iets anders. Het is geen harde frisdrank of zoete dranken drinker. Hij drinkt zijn voldoening en met maten. Elke nacht krijgt hij dorstige buien. Hij heeft altijd last van droge keel zelfs als het niet warm is binnen en er geen te droge lucht heerst. Is dit normaal en kan je er iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Kinderen
14.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Altijd eerst naar de huisarts , er kan iets aan de hand zijn.

Echter als medisch gezien je zoon niets mankeert , kan het zijn dat hij te veel zou eet. Sommige mensen , ook kinderen , hebben een te hartige smaak. Ik spreek uit ervaring.

Mijn moeder nam mij meer naar de dokter en deze sprak de gedenkwaardige woorden: dan heeft Jodokus daar kennelijk behoefte aan.
Dus veel drinken is alleen erg als er iets medisch achter zit en natuurlijk moet je bij veel drinken ook veel plassen. Logisch.

Antwoord
@Naar de huisarts , deze moet kijken of er iets mis is.
@Is er niets, zou het kunnen dat zoonlief te hartig / zout eet.
@langdurig te zout eten wij allemaal, maar heel veel zout is niet goed. Dat is een kwestie van ontwenning, na een week zoutarm eten, proef je een gekookt eitje weer zoals het echt smaakt.
Wil je daaraan iets doen, ja , dan zou je 's nachts een glas water kunnen geven (op het nachtkastje) en verder paal en perk stellen.

Te zout eten kun je leren, te veel water drinken kun je afleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke informatie.
We gaan zeker is langs onze huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (1)

Naar de huisarts gaan. Misschien heeft het kind diabetes, of een andere aandoening die wellicht met medicijnen kan worden verholpen. Het is in elk geval niet normaal, als hij overdag echt genoeg drinkt.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding