kan het kwaad een kind aan het hoofd op te tillen?

zag iemand dat laatst doen bij 7 jarig kind

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
6.6K
Amadea
10 jaar geleden
Hoe haalt iemand dat in z'n harses....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hulp zoeken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zou je in godsnaam een kind aan zijn hoofd op willen tillen?

Het beste antwoord

Het kan absoluut wel kwaad. Daarmee zeg ik niet dat het altijd kwaad doet.
Zolang het kind voldoende ontwikkelde spieren heeft, en die spieren tijdens het optillen op spanning kan houden, dan is het technisch mogelijk aan het hoofd opgetild te worden. Als het kind die niet heeft, of de spieren laat verslappen, dan komen de krachten op de bandjes van de werwelgewrichtjes terecht. Die moeten het op zich kunnen houden, maar komen wel abnormaal op rek, zeker omdat een kind nogal elastische banden heeft. Instabiliteit van de gewrichten kan het gevolg zijn. Als bij het hangen aan het hoofd en onvoldoende tegenspanning van die spieren en onverwachte beweging optreedt dan kan de nek breken. NIET doen dus,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vond het maar een raar gezicht toen iemand dat bij zijn eigen kind deed en deze persoon deed het natuurlijk wel voorzichtig en bij een kind met sterke (nek)spieren.zelf zou ik zoiets nooit uitproberen.

Andere antwoorden (1)

Het kan opzich niet kwaad. Als je het maar niet te lang doet. Als je het te lang doet is het niet goed voor het kind. Eigenlijk moet je het gewoon NIET doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Kan het nu wel of niet kwaad en wat is er dan niet goed aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een non-antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, je kunt beter niets zeggen als je er niets van weet...