Onze zoon van 8 jaar wordt in de winter iedere nacht wakker omdat hij het zo erg koud heeft, de arts kan niets vinden wie heeft tips voor ons?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Antwoorden (21)

geef hem wat extra dekens
misschien dat dat helpt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de arts niets kan vinden, is hij gewoon wat kouwelijk.
geef hem een lekkere electrische deken, of een kruik mee.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet zo snel een electrische deken in een kinderbed leggen.
Rieneke1
14 jaar geleden
waarom niet dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een electrische deken kan leiden tot oververhitting. Je mag zo'n deken eigenlijk alleen gebruiken om je bed te voor te verwarmen. Als hij aan blijft wordt het bed veel te heet en ga je door de hitte onrustig slapen.. Mijn bezwaar is ook dat je een kind van 8 niet aan die knop moet laten komen.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik slaap er zelf heerlijk onder, maar ik ben een verschrikkelijke kleum, en zal niet snel oververhit raken ;)
ook als kind lag ik er al onder, maar wellicht zijn er voor jonge kinderen betere alternatieven.
dank voor je reactie.
Geef hem een warme pyjama..En doe de verwarming aan op zijn slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kersenpittenzak ongeveer twee minuten in de magnetron geeft heerlijke warmte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik trok vroeger nog wel eens lekker dikke sokken aan als ik het koud had in bed, simpel effectief en lekker!:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een fijne flanellen dekbedhoes en sloop. Lekker voorverwarmen met een warme kruik gewikkeld in een zachte handdoek geeft een knus gevoel in je bed.
Ook sokken aan kan helpen het wat minder koud te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heerlijk zo'n flanellen dekbedovertrek en hoes!!!
Ik heb alleen maar Flanel en wil nooit meer zonder :)
Zo lekker warm en zacht als je in bed stapt, HEERLIJK.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus 1
een magentronknuffel!
gewoon 2 minutjes in de magnetron en blijft daarna lekker warm:)
moet je maar even op googlen, zijn online te bestellen.
lijkt mij tenminste leuk voor je zoontje van 8.
en anders gewoon een flinke warme deken.

groetjes van jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig, nog nooit van gehoord. +1
Een lekkere warme slaapzak (kampeerslaapzak) kan uitkomst bieden. Zelfs als hij woelt, komt er dan geen koude lucht onder zijn dek. Trek hem ook een lekkere warme pyjama of joggingpak aan (eventueel met een T-shirt eronder). Als hij het nog koud heeft, leg je wat extra dek over de slaapzak. Als hij last van koude voeten heeft, kun je hem bij deze kou ook met sokken laten slapen.

Als hij wakker wordt van de kou, kun je aan hem vragen (of even voelen) waar de problemen zijn. De gedeelten die echt koud zijn kun je aanpakken door extra kleding of dek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een extra warme deken, dubbelglas als dat mogelijk is en een kruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat hem iets warms drinken (thee, melk, chocola ...) en, zoals al eerder ook gezegd, flanellen dekbedhoes, onderlaken en pyama. Doe hem van dat thermo-ondergoed aan, en eventueel ook van die thermo sokken.
En anders zo'n speciale pool-slaapzak.
Een lekker warm bad, wordt ie ook rozig en warm van.
En zet z'n radiator een beetje aan, zodat het in zijn kamertje wat warmer is.
Nou, dat moet toch lukken zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij snachts pas wakker word van de kou is het mischien een idee dat je savonds later als je zelf naar bed gaat even 2 nieuwe kruiken bij hem te leggen. dan blijft hij wat langer warm.
14 jaar geleden
Een leuk fleecedekentje bovenop z'n dekbed, bedsokken en 'n ouderwetse flanellen pyama. Lekker warm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zelf doe als ik 's nachts wakker wordt omdat ik het koud heb is even onder de dekens ademen en met mijn benen snel heen en weer bewegen. Dit zou je hem aan kunnen leren te doen als hij wakker wordt van de kou.

verder zijn alle eerdere tips van flanelen lakens, kruiken en fleecedekens etc. natuurlijk ook een optie. Maar ik neem aan dat je die dingen al geprobeert hebt als je er ook al mee bij de dokter bent geweest.

Als hij koud wordt door onvoldoende bloedcirculatie kan het helpen hem meer te laten sporten. Je bloedomloop wordt hierdoor meer gestimuleerd en je lichaam kan zich dan ook beter warm houden.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan zichzelf dus in de nacht moeilijk warm houden, misschien woelt hij erg veel en daardoor boven op de dekens ligt.

Koop gewoon een electrische deken voor hem, lekker op stand 3 en in een heerlijk warm bed komen, dan val je al als een roos in slaap. Als jij gaat slapen even de deken uit zetten. Lekkere flanellen pyama aan. Flanellendekbedhoes en laken is in de winter ook heerlijk. En misschien is zijn dekbed niet warm genoeg en kan een sprei eroverheen ook helpen.

Een echt donzendekbed ligt ten eerste zalig en geeft een heerlijke warmte af.

Als jij naar bed toe gaat neem je een lekkere hete kruik mee, in een handdoek wikkelen zodat hij zijn voeten niet kan verbranden en stop deze lekker in zijn bed, als je voeten koud zijn koel je af. En hem gelijk even lekker onderstoppen.
Straks wordt het weer voorjaar en heeft hij het niet meer nodig.

Niets is zo vervelend als ze het koud hebben in de nacht.
Gewoon hem even lekker verwennen hij heeft het nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag hem eens voor dat ie naar bed gaat of hij het dan ook al koud heeft dan is het probleem dat hij zich zelf moeilijk weer kan opwarmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen kruik, eventueel maximaal een lauwe kruik. Een trappelzak als extra onder de deken,
geen electrische deken.
Mijn oplossing:
twee badhandoeken aan elkaar genaaid en voorzien van lakenstof over de ene kant. Ik noem dat een Slimoet. De slimoet moet lang zijn en over de achterkant liggen (daar komt verlies je veel lichaamswarmte bij dekbedden) en boven kunnen worden opgetrokken tot over de schouders.
Ik heb het zelf altijd koud gehad en ben best gelukkig met mijn slimoetje. De kamer moet je koud laten zijn, ander woelt jouw zoon zich bloot. Als het te warm is onder de dekens leert hij wel zijn slimoet weg te doen. Als je de beginkoude wil voorkomen, dan een kruik gbruiken, maar die voor het naar bed gaan van jouw zoon uit bed halen. Een kruik is veel te aggressief. De warme moet van hemzelf komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg in het laatste deel van het bed een kussen, en daaronder een warme kruik. Zo verkort je het warm te houden gedeelte. Een dekbed extra en een dikke pyama aan en ik wed dat jouw knul lekker slaapt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderzoek bij oudere mensen heeft aangetoond dat zij in een koude omgeving vaak slechter slapen.
Bij ouderen zijn er meer redenen voor slecht(er) slapen, maar de kou is wél een extra prikkel.
Ook andere mensen en dus ook kinderen kunnen in hun slaap door koude worden geprikkeld.
De verwarming aan of een extra deken zijn simpele oplossingen. Maar let op, laat het ook niet te warm worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij dan iets psychisch, probeer eens een warmte lamp (of lamp met warme kleur en zeg dat het een warmte lamp is) en verzeker hem dat hij het niet meer koud zal hebben.

Werkt dit niet dan zou het misschien ook een vraag om aandacht kunnen zijn of toch iets medisch wat de dokter niet heeft gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed aankleden en toedekken. Regelmatig een mespuntje gemberpoeder door eten of drinken doen. Gember heeft een goede invloed op je bloedsomloop, waardoor je het minder snel koud krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de cv s"nachts bij hem aan laten staan op 18 graden dan is het behagelijk voor hem