Hoe kan ik met deze hitte goed in slaap komen.

Met deze hitte kom ik moeilijk in slaap. Wat kan ik ertegen doen?
Een shortama aan,en het raam open heb ik al gedaan, maar toch kom ik niet snel in slaap! Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedaan = geprobeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag is al honderden keren eerder gesteld, wanneer het warmer dan 20 graden is geweest in NL. Ga eerst eens bij de zoekfunctie kijken, dan kun je alle antwoorden vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lee, je vraag is verwijderd omdat je niks nuttigs te melden had.

Antwoorden (12)

Gooi als je het echt warm hebt wat water in je gezicht. Niet afdrogen. Of dekbedovertrek eruit halen. Dan heb je alleen nog een dun laagje stof over. Of ramen wijd open. En OVERDAG ALLE GORDIJNEN EN RAMEN DICHT. EN ALS HET AFKOELD ALLES IN JE HUIS OPENGOOIEN. behalve als het regent natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raam dicht, deur op een kier en eventueel een waaier in je kamer zetten? zo'n grote staande ventilator kost iets van 14 euro..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deken over je benen of alleen de hoes van je deken.
Sowieso moet je je raam open doen, want 's avonds/'s nachts wordt het wat koeler. Verder languit liggen, armen en benen gespreid. Dan koelt je lichaam wat af. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, ik ga het proberen
Het beste is wat later naar bed gaan, het is immers pas half 7
Het koelt nog wel een paar graden af, ik stel voor dat je gewoon een uurtje wacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat ik nu al naar bed ga, waarom zou ik dat doen, k ben wel Gek
Ik heb een ventilator aan met warm weer en het bijkomende voordeel is dat de muggen bij je weg blijven want die houden niet van wind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké thanks
Losse airco slang door het raam naar buiten en alapen maar kan je zelf de tempratuur bepalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede dingen die mij helpen:
- zet een ventilator op je
- maak een washandje nat en ga hier met je hoofd oppotten
- gooi je deken en kussen weg
- doe niet meer dan een onderbroek aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hete thee drinken. Dit werkt echt! Ik ga eens even opzoeken hoe dit werkt, maar dat het werkt weet ik uit ervaring.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij extreme hitte ben je al snel geneigd water met ijsklontjes drinken. Hoe kouder hoe beter, denk je. Maar dit heeft alleen maar een avérechts effect. Het ijskoude water laat je lichaamstemperatuur tijdelijk dalen. Dit wordt waargenomen door de thermosstaat in je hersenstam. De thermostaat zorgt ervoor dat je lichaamstemperatuur weer gaat stijgen, met als gevolg dat je het extra warm krijgt. Door lauwwarme (kruiden)thee te drinken gebeurt het tegenovergestelde. De hitte van de thee zorgt voor een tijdelijke verhoging van je lichaamstemperatuur. Daar reageert je lichaam op door snel je thermostaat lager te zetten.

Toegevoegd na 1 uur:
Warm douchen heeft het zelfde effect als hier boven....dus een koude douche maakt je lichaam alleen maar heter, uiteindelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een klein ventilatortje op je kamer , dat helpt echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik met zo'n klef weer altijd aftersun creme voor het slapen,gezond of niet.
Koelt het lichaam lekker af,ik vind het helpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
gezond : bedoel ik mee in de zon gelegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ijsblokjes over je lichaam leggen, in ondergoed slapen, een in de frigo gelegde kersenpittenkussen gebruiken, deur wijdopen zetten, voor het slapen een ijskoude douche nemen, elke keer als je naar de wc gaat jezelf een beetje nat maken aan de pombak en niet afdrogen en je hebt het algauw wat frisser!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ventilator aan doen.
Je hoeft niet per se eentje aan het plafond te hebben, t kan ook gewoon een staande zijn. Heb ik zelf ook en werkt perfect! Als je het nog steeds warm hebt, je pyamabroek uit doen of je dekbed uit de hoes. Veel suc6!!!