Voorste melk tanden eruit, komen er nog volwassen voortanden?

Mijn zoon is nu bijna zes jaar maar toen hij ander half jaar was is hij met zijn voor tanden op het venster bank gevallen. Heel veel bloed in zijn mond en wat het ergste was hij had geen voor tanden meer, overal op de grond gezicht voor zijn tandjes maar nergens te bekennen. We hebben de tandarts gebeld en mochten gelijk komen, daar maakte hij een foto van zijnond en zag dat zijn tandjes door de klap naar binnen waren geschoten. Hij zei dat ze heel rustig aan weer naar beneden zouden zakken. Gelukkig is het ook naar beneden gezakt maar nu is dus zijn tand er uit, maar het is zo groot dat ik bang ben dat hij geen volwassentanden meer zal krijgen. Ze zijn echt heel erg enorm. En vandaag is eindelijk de andere melktand er uit gegaan. Wel met moeite hij wou het niet maar zijn tand is dus door zijn tandvlees boven er uit gegaan vandaar dat ik het moest trekken. Mijn vraag is heeft hier iemand verstand van, denken jullie dat hij gewoon tanden zal krijgen. Want ik ben namelijk bang dat zijn melk tand aan het volwassen tand vastzat en dat ze nu tegelijk er uit zijn gekomen want waarom zou het anders zo groot zijn. Ik hoop echt dat iemand een antwoord heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.1K

Het beste antwoord

Voortanden komen sowieso al wat lastiger en trager door. Bij mij moest een tandje verwijderd worden omdat hij de groei tegenhield. Je kan altijd nog een keer fotos laten maken om te zien hoe de groei verloopt en of de volwassene tanden nu op de goede plek zitten. Dat is denk ik de enige manier om een juist antwoord te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt me sterk dat hij geen ''grote mensen'' tanden zal krijgen op die plek. Anders zijn er wel oplossingen voor, maar denk niet dat u bang hoeft te zijn.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop echt dat hij gewone tanden krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gat valt wel mee vind ik
Dit probleem komt wel vaker voor bij kinderen. Het is doorgaans altijd zo dat wanneer de melktand eruit komt, er een nieuwe volwassen tand voor in de plaats komt. Dit is zelfs zo wanneer de zenuw beschadigd is. Het lijkt wellicht om iets om je zorgen over te maken, maar dit ziet er redelijk normaal uit.

Vergeet niet dat de melktand pas los komt te zitten als deze door een volwassen tand naar beneden geduwd wordt.