mijn zoontje heeft onder zijn huid 2 grote bulten, het zit in zijn bovenbeen weet iemand wat dit kan zijn ?

eerst was het maar 1 bult maar vandaag voelde ik dat er een 2de bij gekomen is

Toegevoegd na 7 minuten:
wij zijn ook al eerder bij de huisarts geweest
toen zijn we doorverwezen naar het vu in amsterdam.
daar een mri gehad en kreeg alleen maar verschillende antwoorden,, ook wisten de artsen niet eens wat er zou zijn met me zoon ik moest hun keer op keer alles uitleggen waarom ik de afspraak had.
vandaar deze uitweg om toch nog meer suggesties te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
me zoontje is 5 jaar oud en de 2 bulten zijn ten grote van denk een knikker ongeveer mischien ietsje groter

Toegevoegd na 14 minuten:
ik ben niet op zoek naar een arts ben op zoek naar iemand die mischien het zelfde heeft of heeft mee gemaakt en wat betreft de molen,,, ik heb net een minuut geleden een 2de bult gevonden en ben gewoon bezorgt niet raar toch ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
16.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar even naar de huisarts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bleueyelady: je kunt reageren bij het antwoord van betreffende persoon. Dan breid je de vraag niet steeds uit ;-)
Ik reageer hier op je laatste toevoeging, omdat die slaat op mijn toevoeging: tuurlijk ben je bezorgd, da's logisch. Ik heb ervaring met vetbulten, maar dat betekent niet, dat jouw zoon die ook heeft. Alleen een deskundige kan je, hopelijk, na het zien ervan, helpen. Dat was wat ik bedoelde. Verder vind ik het hartstikke rot voor je, dat er onduidelijkheden zijn naar aanleiding van die scan.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp het sorry ik word gewoon zo moe van die dokters het enige wat ze toen steeds gedaan hebben is me doorsturen naar verschillende ziekehuizen en niemand die ook daadwerkelijk iets deed of ons uitlegde. morgen ga ik zoiezo naar het ziekhuis hier bij ons
voor het zeker voor het onzekere,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je helemaal! Je maakt je hartstikke veel zorgen en dat is logisch! Goed dat je morgen gaat, sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je misschien de verdere symptomen mits aanwezig kunnen omschrijven? Is het rood? Doet het pijn? Zit er een korstje op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm er zitten op zijn been wat waterwratjes precies op de plek van de bulten, de bulten doen geen pijn en zijn niet goed te zien wel goed te voelen er zijn geen korstjes aanwezig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JE schrijft :"daar een mri gehad en kreeg alleen maar verschillende antwoorden." wat waren die antwoorden? snapte je wat er gezegt werd? Dat is namelijk het punt waar bij veel van deze verhalen het pijnpunt zit.

Antwoorden (9)

Dat kunnen vetbulten zijn: met talg verstopte porieën.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ben je er bezorgd om, dan lijkt me een bezoekje aan de huisarts op z'n plaats. Vetbulten zijn in principe onschuldig.

Toegevoegd na 8 minuten:
N.a.v je toevoegingen: we zijn op GV geen artsen; als je al met je zoon "door de molen" bent geweest en je bent niet tevreden over de resultaten: vraag een 2e mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bijensteek of twee, misschien vetbulten (beetje raar als ze groot zijn), een vochtophoping, maar voor de zekerheid toch maar langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan van alles zijn, waar zit het op zijn bovenbeen, hoe groot is groot, hoe oud is je zoontje, is het pijnlijk, heeft hij een rare beweging gemaakt, heeft hij zich pijn gedaan of gestoten, is het rood of heeft het andere rare plekjes.....

er is niets zinnigs over te zeggen vanaf hier, dus een bezoekje aan de huisarts (huisartsenpost? het is weekend) lijkt mij heel verstandig gezien het formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt een beetje als een cyste, een onderhuids liggend haarzakje gevuld met vloeibaar of halfvloeibaar weefsel. De cyste is onderhuids te bewegen!
Even een afspraak maken met de huisarts, er hoeft bij een cyste overigens niet altijd wat aan worden gedaan!

http://www.medicinfo.nl/%7Bbbe1e031-e378-4195-83cd-e93b5ecfc1a8%7D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk vetbulten. De grootte van een knikker is niet vreemd hoor. Mijn vriend heeft ze over z'n hele lichaam en zijn vader heeft er zelfs 1 op z'n been zo groot als een ping pong bal. Kunnen in principe geen kwaad, maar ze kunnen ook pijn gaan doen, dan kunnen ze weggesneden worden. Kun je ze ook zien of alleen voelen? Bij mijn vriend zijn ze soms zo groot dat je ze door z'n kleren heen ziet (bijv die op z'n rug als ie een strak shirt draagt).
Hebben de artsen het nooit over lipomen/lypomen gehad? Die naam wordt ook weleens gebruikt.

Maar goed, ik kan je gerust stellen, maar een moederhart zal pas gerustgesteld zijn als ze alle aandacht van een arts heeft gehad die het goed heeft onderzocht :-)
Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat mijn vriend er binnenkort een paar weg wil laten halen. Alleen de bulten die pijn doen. Hij krijgt er ook steeds nieuwe bij.

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel,, ja een moederhart is moeilijk gerust te stellen inderdaad haha toch bedankt voor je informatie
Ik ga ervan uit dat de artsen vetbulten in overweging hebben genomen...? Daarom wil ik alleen raad geven om de molen nogmaals in te gaan omwille van je kind, 1 bult is anders dan 2 bulten. En al sluiten ze alleen maar zaken uit. Pak eventueel het alternatieve circuit mee (acupunctuur).
Hebben de bulten een andere kleur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik merkte de 2de bult op omdat er een blauwe plek op ze huid zit en ik ging daar met me vinger overheen en voelde tot me verbazing weer een bult, er zijn suggesties gedaan inderdaad o.a een bult met bloed en eigen bloedvat, vetbult maar elke keer veranderde de mening als ik veranderde van ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je echt op het hart drukken om naar de dokter te gaan. Laat bloed prikken etc. Waarschijnlijk is het niks maar laat ze iig dingen uitsluiten. En mocht het wel iets zijn dan kun je er beter op tijd mee zijn.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe gaat het met je zoontje?
Ik heb al mijn hele leven een knikkergroot bultje in mijn nek, in of onder de huid. Als ik eraan voel, kan ik 'm een beetje heen en weer bewegen, doet geen pijn, wordt niet groter en niet kleiner.
Toen ik ooit voor iets anders bij mijn huisarts was, heb ik gevraagd of ze even wilde kijken, zij dacht dat het een vetbult was. Omdat ik er verder geen klachten van heb, adviseerde ze me om 'm gewoon te laten zitten; de andere optie is chirurgisch verwijderen, maar dat zou een litteken geven en er is geen garantie dat ie niet net zo snel weer terugkomt.
Dus als het zoiets is, hoef je je geen zorgen te maken.
Ik zou wel weer even de huisarts bellen om te melden dat er nu een tweede zit, ik vermoed dat het allemaal onschuldig is ook omdat ze in het VU niets vonden, maar de huisarts kan je misschien geruststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoektocht naar een antwoord stopt pas als je dat antwoord hebt! En dat heb je nog niet. Doorgaan dus. Totdat je voelt dat het antwoord klopt. Je niet laten wegsturen/afschepen. Onderzoeken wat het is. Second opinion als je niet tevreden bent. Bijf in beeld bij de huisarts. Niet opgeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat de artsen al meerder suggesties hebben gegeven. Eerst even hoe een arts aan zijn diagnoses komt, dat verklaart al een stukje van je vraag.

Een arts zal bij een bezoek altijd eerst naar het verhaal van de patient luisteren(anamnese, daarom moet je keer op keer zelf het verhaal vertellen!), daarna doet een arts lichamelijk onderzoek(hij kijkt, voelt, knijpt en dergelijke). als een arts nog niet genoeg weet komt er aanvullend onderzoek(je spreekt over MRI?).

Na dit alles volgt een werkdiagnose en mogelijke andere diagnosen die in het achterhoofd gehouden moeten worden(vandaar waarschijnlijk het lijstje mogelijkheden).

Nu het belangrijkste voor de patient: de conclusie en het beleid!

De arts zal een conclusie trekken over wat er verder moet gebeuren. en zal aan de hand daarvan een beleid bepalen. soms zijn er meerdere mogelijkheden voor een beleid. sommige aandoeningen kunnen geen kwaad en kun je rustig laten zitten(beleid: expectatief). andere moeten snel verholpen worden(beleid: poliklinische afpspraak maken voor wegsnijden).

Belangrijkste van dit alles is: JIJ moet begrijpen wat er gezegt wordt, artsen denken in ingewikkelde termen en verhalen. snap je iets niet, vraag het dan. vraag de arts om het op te schrijven of neem iemand mee die er meer van weet.