Kind 1 jaar ziek na mexicaanse griep prik. Kan dit?

Na de eerste vaccin van de mexicaanse griep, werd ons zoontje na een week ziek. Koorts, overgeven en gewoon altijd ziek. Hij was toen ongeveer 7mnd en nu 1,5jaar. Vanaf toen heeft hij altijd wat. Pikt alles op en is altijd verkouden. Kan dit te maken hebben met deze prik? De 2e heeft hij niet gehad omdat hij er te zwak voor was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Het beste antwoord

Je geeft zelf aan dat hij de tweede prik niet heeft gehad omdat hij er te zwak voor was. Dat betekent dat je zoontje wellicht een niet zo goed werkend afweersysteem heeft, en dat hij dat nu (met al deze kwalen en kwaaltjes) aan het opbouwen is.
Ik geloof niet dat je kind nu al een jaar ziek kan zijn vanwege die eerste griepprik, maar het kan natuurlijk gemakkelijk zijn dat die eerste griepprik hem dusdanig heeft verzwakt dat hij nu nog steeds elke langsvliegende bacterie of virus oppakt en daar ook weer ziek van wordt.

Wat zegt je huisarts er van? Ga daar eens deze vraag stellen, en vraag er een behandelplan voor.