Hoelang blijft een storm gemiddeld hangen?

Storm Corrie was vrij hevig, maar van redelijk korte duur. Nu heeft het gisteren nog aardig gewaaid, wellicht een nasleep. Hoelang blijft een storm gemiddeld hangen?

2 jaar geleden
in: Natuur
2.1K

Antwoorden (1)

Dat hangt van de tijd van het jaar af. De meeste en hevigste stormen komen voor in de periode oktober tot en met maart. In het winterhalfjaar houdt de storm in de regel langer aan dan in de zomer. Een zomerstorm duurt gemiddeld ongeveer 9 uur, terwijl een winterstorm gemiddeld 15 uur woedt, maar soms ook enkele dagen kan aanhouden.
SimonV