Helpen posthoornslakken tegen algengroei in mijn vijver?

Vorig jaar veel last gehad van algen in de vijver

3 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je te vragen of het zin heeft die daarvoor in te zetten?

Antwoorden (1)

Ja. Draadalgen, wieren, (afgestorven)plantenresten (zoals blad) staan op de menukaart van deze schoonmaker. Levende planten (zuurstofplanten, lelies, enzovoort) staan niet.
Posthoornslakken hebben een aantal speciale eigenschappen die erg nuttig zijn voor in de vijver. Een handige eigenschap is dat posthoornslakken ondersteboven hangen aan het wateroppervlak. Zo kunnen ze vanaf onder de algen en wieren aanvreten.
SimonV