Ja. Maar op locaties die dicht bij de Noordpool of Zuidpool liggen, komt niet elke dag tweemaal hoogwater en tweemaal laagwater voor: deze plaatsen hebben geen dubbeldaags maar enkeldaags tij of gemengd tij. Doordat de aarde niet een grote bal met water is, maar er ook nog landmassa's aanwezig zijn, en doordat de zeeën en oceanen niet overal even diep zijn, wordt het water niet gelijkmatig verdeeld.
SimonV
3 jaar geleden
Op de zuidpool wel op de noordpool niet de noordpool is gewoon drijvend ijs de zuidpool is land (een woestijn zelfs)