Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik 2 soorten bloesem in 1 prunus boom heb?

Ik heb een prunus in bloei staan, maar een zij tak heeft ineens een andere bloesem en ander blad, weet iemand hoe dat kan?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Die linker tak met witte bloemen is van de stam zelf. De rose bloemen zijn van een prunus die is geënt op een onderstam. Oftewel: je boom is van boven een rose prunus, maar van onderen een witte.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Werkt dat ook zo met klimrozen? K heb een rode roos (normale soort veel blaadjes vormen een bloem ) die om de ene of andere reden voor een aantal takken altijd zacht roze ( enkelbladige ongeveer 5 blaadjes per bloem ) bloemetjes heeft.
crispy
5 jaar geleden
Dat een plant geent is op een andere is altijd mogelijk, maar dat kan ik hier vandaan natuurlijk niet beoordelen. Kijk goed of er een andere 'onderstam' is, waar een uitloper uit komt onder de plek waar het geent is. Dan kan je twee verschillende bloemen krijgen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing