kunnen bonen tijdens de groei tegen zout water?

alleen tijdens het groeien van de boon niet daar na. het gaat hier om een gewone

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/442217/groentetuin-sproeien-brak-water/

Antwoorden (1)

Boonplanten zijn bijzonder gevoelig voor zout water in de bodem. Kieming in planten kan worden geremd of zelfs voorkomen door de aanwezigheid van hoge concentraties zout in de bodem.

Dit kan een probleem worden voor de bonenteelt in Zeeland. De grond in Zeeland zal over honderd tot tweehonderd jaar voornamelijk brak zal zijn. Dat heeft te maken met de klimaatverandering waardoor de zeespiegel zal stijgen. De grondwaterdruk zal hierdoor groter worden. Op dit moment worden er daarom al zoutresistente piepers gekweekt.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Grondwater in Zeeland is al brak op plaatsen die tijdens de watersnoodramp in 1953 langdurig onder water stonden.