Wie weet wat dit is (lag op het strand in Curacao) ?

Gevonden aan het strand in Curacao, is hard, lijkt bijna versteend en is circa 4 cm groot.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tis wel mooi

Antwoorden (1)

Boven aanzicht van een gemarmerde chiton schelp (Chiton marmoratus)
Chiton marmoratus is een keverslakkensoort die behoort tot de familie Chitonidae. De wetenschappelijke naam van de soort werd in 1791 gepubliceerd door Johann Friedrich Gmelin.
Keverslakken of chitons (klasse Polyplacophora de Blainville, 1816) zijn langwerpige ovale weekdieren (mollusken) die meer op een pissebed lijken dan op een slak omdat hun schelp uit acht schelpdelen bestaat. Keverslakken worden wel beschouwd als de primitiefste van de recente groepen der weekdieren. Ze komen voor sinds het Ordovicium (ca. 500-440 miljoen jaar geleden).