Hoort er een soort van slijm om de wortels van mijn stekje te zitten?

Ik ben bezig met het stellen van een Magnolia. Ik heb dit nog nooit gedaan. Het stekje staat in water en deed het erg goed. Maar nu sinds kort zit er een soort van slijm (schimmel?) om de wortels van het stekje heen. Ik vraag mij af of dit hoort of niet.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
7.8K

Antwoorden (1)

De afgesneden takjes van de magnolia laten bij het snijvlak wat suiker los. Je zal zien, dat het water wat troebel wordt (ook vaak een beetje alggroei) en dat het takje gaat schimmelen. Afspoelen en schoon water kan de oplossing zijn.
Houtige stekken kunnen wel moeilijk aan het wortelen komen. Meestal gaat het beter als je de snijkant een beetje los slaat (zodat et een beetje vezelig wordt) en dan plant in natte potgrond.