Kleine rode beestjes grotesque hoeveelheid in de Tuin wat zijn dat?

Zijn miniscuul en fel rood

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
7.4K
Ivana
4 jaar geleden
Bloedluis?

Antwoorden (3)

Dat zijn waarschijnlijk (er is op dit moment geen foto te zien) Vuurwantsen.
Toegevoegd op 04 juni 2019 14:56: bron
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Die zijn niet echt minuscuul te noemen.
Dat moet rode spint zijn ( zonder foto)
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Lijkt het beestje op een klein spinnetje? Dan zou het een fluweelmijt kunnen zijn...
Normaliter zijn mijten erg klein en zo klein dat ze niet eens opvallen of niet eens zichtbaar zijn zoals bijv. de mijten die in beddebgoed kunnen voorkomen. De fluweelmijt valt echter op omdat hij felrood is. Je ziet ze vooral op zonnige plekken die lekker warm zijn vaak zitten. Ze zitten ook graag op de bladeren van planten.... het zijn kleine rovers.
Het zijn overigens wel nuttige roofdiertjes wan tde larven
zijn parasitair op andere beesten. Ze hebben het vooral op spint en bladluizen voorzien en zijn dus niet schadelijk voor je planten.
4 jaar geleden
amc
4 jaar geleden
Nog een link; https://www.gardensafari.nl/dutch/picpages/anystis_baccarum.htm