in welke oesters zitten de parels meestal en hoe zien die oesters eruit?

In welke oesters zitten de parels meestal en hoe zien die oesters eruit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
In alle oesters zou een parel kunnen zitten. Dit zijn namelijk geen speciale oesters
https://financieel.infonu.nl/diversen/154356-parel-in-oester-wat-is-de-waarde.html

Antwoorden (1)

Parels worden vooral gemaakt door pareloesters die voorkomen in de Rode Zee, de wateren rond Sri Lanka, de Maleisische Archipel, Noord- en West-Australië, Japan, en de kust van Venezuela in het Caribische gebied. Eigenlijk kunnen alle tweekleppige schelpdieren parels maken. Als iemand een parel(tje) vindt in gekookte mossels, komt dat bijna altijd in het nieuws. Ook in zoetwater, in Noord Europa en in China komen zoetwaterparelmossels voor. Vroeger kwam de Europese zoetwater parelmossel ook in Nederland voor. Door de watervervuiling en het verdwijnen van heldere beken is deze hier nu uitgestorven.

Van hoe ze er uit zien is dus niet één plaatje, maar deze link geeft wel een indruk:
https://www.google.nl/search?q=pareloester&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjg-bzNx-vaAhUFCuwKHfzKArYQ_AUICigB&biw=1333&bih=646
Overigens is 'Pareloester" geen soort an-sich. Een paar belangrijke oestersoorten die mooie parels voortbrengen zijn: Pinctada martensii, Pinctada margarita, Pinctada maxima, Hyriopsis cummingii en Christaria plicata.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De link naar de informatie van Pure & Timeless staat nu op een andere lokatie namelijk: https://www.pureandtimeless.nl/Alles-over-parels