Het zijn nogal oude duinen; in de loop der eeuwen heeft regen - die van nature vrij zuur is - de kalk die er in oorsprong wel in zat opgelost en uitgespoeld. Jonge duinen aan de kust zijn kalkrijk als gevolg van schelpengruis. Maar bij Schoorl is dat dus weggespoeld.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja hier in Zeeland komt het ook voor in een gebied met oude duinen, we zien hier dan ook vooral de hulst groeien
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Duidelijk en logisch. In het bezoekerscentrum kon ik dit antwoord niet vinden, dus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor alle reakties. Ik liep echt al jaren met deze vraag rond!