Mijn Albizia van 10 jaar bloeide uitbundig maar is nu al bruin van begin augustus. Wat kan ik doen?

Het is de herdenkingsplaats van mijn overleden man, hij wou liever een boom dan een grafsteen. De boom is ons zeer dierbaar. Ik zou niet graag hebben dat hij nu kapot ging.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.3K
Rieneke1
6 jaar geleden
Deze bomen houden van veel vocht, en het is lang (te) droog geweest. Wel meer planten die daar onder te lijden hebben gehad.

Antwoorden (1)

Er is deze zomer een lange periode geweest van extreme droogte, waardoor veel bomen kunstmatig in een rustperiode kwamen, te zien aan geen enkele groei meer en het bruin worden van bladeren. Momenteel zeer goed te zien aan b.v de wilde kastanje, die al weken bruin zijn.
Maar ook de zomerstorm veroorzaakt veel bruin blad, vooral bij bomen die erg op de wind staan.
Een Albizia heeft zeer fijn en teer blad, dat snel in de wind kan verkreukelen en later bruin worden.
Als dit de reden is, komt er volgend jaar weer normaal blad aan deze Slaapboom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
+ van mij, ik dacht ook aan langdurige droogte, maar de wilde oftewel paardenkastanje wordt toch eerder bruin door een bacterie en een mot ?