Bestaan er al transparante zonnecellen die b.v. in glazen ramen kunnen worden verwerkt?

Op deze manier zou een enorm oppervlak aan b.v. kantoorramen kunnen worden voorzien van zonnecellen, zonder dat het hinderlijk is voor de lichtinval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he` een goeie vraag zeg !

Het beste antwoord

Ja dat kan, echter is het wel zo dat de lichtenergie die doorgelaten wordt, uiteraard geen stroom oplevert.
Men is bezig met een coating voor ramen die dan een grote zonnecel wordt en vrij veel licht doorlaat Het is allemaal nog experimenteel en zowel rendement, levensduur als kwetsbaarheid zijn nog lang niet voldoende voor commercieel gebruik.
Maar het komt er aan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

100% transparant zou niet gaan omdat er toch een licht gevoelige laag nodig is waar het licht opvalt, maar niet ,zo doorheen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn er wel maar het rendement is nog tamelijk klein en de folie nog te duur om op grote schaal toe te passen.Het is een kwestie van tijd voordat deze verder ontwikkeld zijn zodat ze ook een voldoende rendement hebben
Bronnen: