Waarom strooien ze geen kalk in natura 2000 gebieden?

Ivm stikstofdepositie

een jaar geleden
in: Milieu
2.6K
tinus1969
een jaar geleden
Wat zou dat oplossen?

Antwoorden (1)

Stikstof en kalk hebben weinig tot niks met elkaar te maken.
Boeren strooien wel kalk op hun land om de grond minder zuur te maken, en ook in het bos is daar wel mee geëxperimenteerd. Om de zure regen een beetje te compenseren.
Nooit meer van gehoord, dus een succes zal het niet geweest zijn. Bosgrond hoort sowieso wat zurig te zijn, en dat de bossen doodgingen van zure regen was zwaar overtrokken.
Kortom: als er al een probleem zou zijn met een overschot aan stikstof, dan los je dat niet op door er wat dan ook bij te gooien.
een jaar geleden